ads
0
No products in the cart.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

راهنمای خرید سوئیچ های مدیریتی و غیرمدیریتی

دسته بندی :مقالات 11 اردیبهشت 1401 omid 716
راهنمای خرید سوئیچ های مدیریتی و غیرمدیریتی
 

کدام یک می تواند نیاز شما را تأمین کند؟

سوئیچ های شبکه مانند مغز متفکر در شبکه های خانگی یا شبکه های سازمانی عمل می کنند. به همین دلیل، انتخاب سوئیچ شبکه مناسب برای مدیران شبکه امری مهم تلقی می گردد که انتخاب درست سوئیچ شبکه از میان سوئیچ های مدیریتی و غیر مدیریتی که هر کدام از آنها در مدل های متفاوت با قابلیت های مختلف می باشند تا کاربران و کارشناسان دچار سردرگمی شده و نتوانند به درستی انتخاب نمایند.

در ادامه به توضیح بیشتر در ارتباط با سوئیچ های مدیریتی و غیرمدیریتی می پردازیم تا بتوانید در انتخاب و خرید سوئیچ ها با اطلاعات دقیق تر اقدام کنید.

 

نحوه نامگذاری سوییچ های سیسکو

 

سوئیچ های مدیریتی و غیر مدیریتی:

  • سوئیچ های مدیریتی ( Managed ):

سوئیچ های مدیریتی می توانند کاملترین و جامع ترین کارها را در یک شبکه انجام دهند. این سوئیچ های شبکه به دلیل ویژگی های متنوع و با کیفیت مانند VLAN ، CLI ، SNMP ، مسیریابی IP ،QoS و غیره اغلب در لایه اصلی یک شبکه بخصوص در مراکز داده بزرگ و پیچیده استفاده می شوند.

البته لازم به ذکر است به دلیل ویژگی های مختلف و همچنین اندازه مختلف شبکه سوئیچ های دیگری با مدیریت آسان تر در بازار وجود دارند که به آنها سوئیچ های Smart گفته می شود. این سوئیچ ها تنها بخشی از قابلیت های سوئیچ های مدیریتی را ارائه می نمایند.

زمانی که یک شرکت با توجه به نیازهای محدودی که دارد، هزینه‌ی محدودی را نیز برای خرید سوئیچ در نظر می گیرد که در اینجا سوئیچ های Smart پیشنهاد می شود زیرا می تواند بسیاری از نیازهای آنان را برطرف نمایید.

 

مشاهده‌ی سوئیچ های سری SF300

 

  • سوئیچ های غیر مدیریتی (Unmanage):

در مقایسه‌ی سوئیچ های مدیریتی و غیرمدیریتی، شاید بهترین تعریف این باشد که سوئیچ های مدیریتی یا همان مغز متفکر شبکه هوشمندانه شبکه را کنترل و مدیریت می کنند و این درحالی است که سوئیچ های غیر مدیریتی به عنوان ابزاری ساده در خدمت ادمین شبکه می باشند.

سوئیچ های غیرمدیریتی نوعی سوئیچ شبکه plug و play Ethernet هستند. در واقع می توان گفت تنها کاری که کاربران نیاز است انجام دهند این است که آن را به شبکه متصل کرده و منتظر شوند تا آغاز به کار نمایند زیرا این سوئیچ ها اصلا به پیکربندی و کانفیگ نیازی ندارند. به طور کلی هنگامی که برای رفع نیاز های خود به چند پورت نیاز پیدا کردید این سوئیچ ها می توانند در این زمینه به شما کمک نمایند.

 

فرق میان سوئیچ مدیریتی و غیر مدیریتی:

انواع مختلفی از سوئیچ های مدیریتی و غیر مدیریتی در برند های مختلف در بازار وجود دارند. اما در این میان سوئیچ های سیسکو از محبوبیت بیشتری برخودار می باشند. شاید دلیل آن قابلیت های بالای ارائه شده توسط این دستگاه ها می باشد.

جدول زیر برخی تفاوت ها میان سوئیچ های شبکه مدیریتی و غیر مدیریتی را نشان می دهند.

 

Managed Switches s   Unmanaged Switche
Fixed configuration—doesn’t support any configuration interface or options Dynamic ARP Inspection, IPv4 DHCP snooping, QoS, SNMP, VLAN, CLI, IP routing, port mirroring, redundancy, etc. Features
Plug and play with limited configuration like default QoS settings Switch can be configured Control over Access Control over LAN traffic-Priority SNMP Allows for remote troubleshooting of the network Performance
Not very good. No security other than accessories such as lockable port cover Very good. Provide protection of the data plane, control plane and management plane Security
Less expensive Expensive Costs
Small size business network, home, lab, conference rooms, etc. Data center, large size enterprise networks Application Places

همچنین شما می توانید برای مشاهده تفاوت میان سوئیچ های شبکه و روتر به لینک مجاور مراجعه نمایید: تفاوت میان سوئیچ شبکه و روتر چیست؟

نکات کلیدی در انتخاب سوئیچ های مدیریتی یا غیر مدیریتی :

 

  • کدام یک نیاز شما را بر آورده می سازد؟

در اغلب موارد مدیران IT در تلاش هستند تا با انتخاب درست و مناسب سوئیچ، کیفیت کارکرد شبکه را تضمین نماید. حال سوئیچ های شبکه مدیریتی و غیر مدیریتی: از میان این دو کدام را انتخاب نماییم ؟ شاید بتوان گفت این سوالی است که برای بسیاری از کارشناسان IT ممکن است پیش آید.

 

  • سوئیچ های مدیریتی برای شبکه های تجاری مناسب است یا غیر مدیریتی؟

نمی توان جواب این سوال را با بله یا خیر پاسخ داد زیرا این انتخاب به شبکه شما بستگی دارد که آیا وسعت کار بزرگ است یا کوچک. برای مثال بسیاری از شبکه های تجاری واقعاً کوچک، سوئیچ های مدیریتی ندارند، زیرا آنچه آنها نیاز دارند، عملکردهای اصلی سوئیچ های اترنت می باشد.

در حالی که برای شبکه های تجاری پیچیده یا مراکز بزرگ داده با هزاران کاربر حتما باید از سوئیچ های مدیریتی استفاده شود. سوئیچ های مدیریتی می توانند ترافیک داده ها را بر اساس کاربران، میهمانان، پشتیبان گیری، مدیریت و سرورها جدا نمایند. این کار نه تنها راه حل بهتری را برای کنترل ترافیک داده به مدیران ارائه می دهند بلکه محافظت کاملی را برای کل شبکه فراهم می آورند.

 

  • سوئیچ های مدیریتی برای مصارف خانگی مناسب است یا غیر مدیریتی؟

طبق بررسی های به عمل آمده بیشتر مردم از سوئیچ های شبکه 8 و 24 پورت برای مصارف خانگی خود استفاده می کنند. آیا این بدان معناست که سوئیچ های مدیریت شده در شبکه خانگی محبوب تر هستند؟ اگر کاربر احساس کند که به کنترل و امنیت بیشتری برای مصارف خانگی خود نیازمند است خرید سوئیچ های مدیریتی می تواند بهترین گزینه باشد. با این حال اگر کاربر نمی خواهد زمان زیادی را صرف پیکربندی سوئیچ خریداری شده نماید سوئیچ غیر مدیریتی برای آنان مناسب تر است.

 

شما می توانید جهت مشاهده پرفروش ترین سوئیچ های سیسکو در ایران به لینک مجاور مراجعه نمایید:پر فروش ترین سوئیچ های سیسکو در ایران

 

نتیجه گیری:

در این مقاله سعی کردیم تا به ساده ترین روش در رابطه با سوئیچ های مدیریتی و غیر مدیریتی توضیح دهیم. اگر استفاده از سوئیچ های مدیریتی برای شما سخت نبوده و می توانید به راحتی آن را پیکربندی نمایید، خرید سوئیچ های مدیریتی می تواند گزینه مناسبی باشد.

omid

ما یک راه ساده تر برای برقراری ارتباط با کاربران خود پیدا کرده ایم: عضویت در کانال تلگرام

موارد زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که در کامنت خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع آموزشی مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: