ads
0
No products in the cart.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

معرفی بهترین نرم افزار های مجازی سازی سرور سال 2021

دسته بندی :سرور, مقالات 28 خرداد 1401 omid 5184
معرفی بهترین نرم افزار های مجازی سازی سرور سال 2021

مجازی سازی چیست؟

قبل از معرفی بهترین نرم افزار های مجازی سازی بهتر است به تعریف خود مجازی سازی بپردازیم. مجازی سازی سرور تقریباً از دو دهه پیش، از زمان ظهور VMware با ما همراه بوده است. با گسترش سرور ها در مرکز داده یا اتاق سرور ،ادغام چندین سرور فیزیکی در یک ماشین فیزیکی حاوی بسیاری از ماشین های مجازی کاملاً منطقی بود که این بلافاصله دامنه IT را در اوایل دهه 2000 افزایش داد.

مجازی سا‌زی سرور، فرآیند تقسیم یک سرور فیزیکی به بسیاری از سرورهای مجازی است. این کار از طریق نرم افزار انجام می شود که هر VM را قادر می سازد تا سیستم عامل های خود را به طور مستقل در یک لایه مجازی سا‌زی اجرا کند.

در حالی که VMware پیشگام اولیه بود، اما سیستم عامل های مجازی سازی از طرف مایکروسافت، ردهت، سیتریکس و سایرین این مکان را به یک رقابت تبدیل کرده اند. ما در این مقاله می خواهیم بهترین نرم افزار های مجازی سازی سرور را معرفی نماییم.

مزایای مجازی سازی سرور:

معرفی بهترین نرم افزار های مجازی سازی سرور سال 2021

مجازی سازی سرور مزایای زیادی دارد از جمله :

  • صرفه جویی در هزینه: در تلفیق چندین بار کاری با مجازی سا‌زی سرور، می توان سطح استفاده را تا 80٪ افزایش داد و صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ایجاد کرد.
  • تعمیر و نگهداری: استفاده از سرورهای مجازی به معنای کاهش بار تعمیر و نگهداری فناوری اطلاعات است.
  • کنترل بیشتر دارایی ها: مجازی سازی و تهیه VM، توزیع اتصالات، نظارت بر عملکرد و مجموعه کارهای دیگر را بسیار آسان می کند.
  • متمرکز کردن و ادغام مدیریت بارهای کاری: مجازی سا‌زی IT را با توانایی نظارت بر بارهای کاری ، توزیع سریع کارها بر روی ماشین های مجازی و پردازنده ها بر اساس معیارهای عملکرد و هدایت بارهای کاری به طور مساوی در سازمان مورد استفاده قرار می دهد.
  • امنیت: با مجازی سا‌زی سرورها، از طریق قابلیت پشتیبان گیری ساده، بازیابی و ذخیره فوری ، داده ها در برابر بدافزار و باج افزار محافظت می شوند.

انتخاب نرم افزار مجازی سازی سرور:

کسانی که در مرحله انتخاب بهترین نرم افزار های مجازی سازی سرور هستند، باید به چندین زمینه اصلی توجه کنند.

  • پشتیبانی از سیستم عامل:

بدیهی است که هر پلتفرم مجازی سازی باید از هرگونه سیستم عامل (سیستم عامل) مورد استفاده در سازمان پشتیبانی کند. اگرچه توجه داشته باشید که برخی از انواع مجازی سازی سرور برای سیستم عامل خاص مناسب ترند، در حالی که برخی دیگر از نوع agnostic هستند.

  • اولویت فروشنده:

برخی از سازمان ها به فروشندگانی مانند Microsoft ،VMware ،Oracle ،IBM یا Citrix متعهد هستند. به عنوان مثال افرادی که از مایکروسافت استفاده میکنند، احتمالاً باید به Hyper-V پایبند باشند. به همین ترتیب، افرادی که به شدت در دنیای منبع باز سرمایه گذاری می کنند، احتمالاً باید به سیستم عامل های منبع باز مانند Red Hat یا Proxmox پایبند باشند.

مقیاس برخی از سیستم عامل های مجازی سازی بهتر از بقیه است. مقیاس پذیری مهم است، پس عاقلانه است که برای پلتفرمی که ویژگی های مقیاس پذیری بیشتری را فراهم می کند و زیرساخت های زیربنایی را برای مقابله با تعداد زیادی ماشین مجازی ارائه می دهد، هزینه بیشتری پرداخت کنید.

برخی از نرم افزارهای مجازی سازی از حافظه بیشتری نسبت به بقیه استفاده می کنند. بنابراین، سادگی یا پیچیدگی محیط مجازی سازی باید در نظر گرفته شود. برای نیازهای اساسی، راه حلی را انتخاب کنید که فضای اتاق را صرفاً برای ماشین های مجازی صرفه جویی کند بدون اینکه سیستم عامل را با انبوهی اطلاعات غیرضروری بارگذاری کنید.

اما اگر به ویژگی های پیشرفته نیاز دارید، باید سیستم عامل های پیچیده تری را انتخاب کنید که حافظه و قدرت پردازنده ی بیشتر می خواهند. کلیه موارد گفته شده جهت انتخاب بهترین نرم افزار های مجازی سازی سرور ضروری به حساب می آیند.


بیشتر بخوانید: آشنایی با 10 اصطلاح رایج در شبکه


بهترین نرم افزار های مجازی سازی سرور سال 2021:

گزینه های زیادی برای نرم افزار مجازی سازی سرور وجود دارد:

ـ Citrix Hypervisor:

Citrix Hypervisor یکی از بهترین نرم افزار های مجازی سازی سرور می باشد که شامل بهینه سازی فعالیت های در حال اجرا در برنامه های مجازی و دسکتاپ است. Citrix Hypervisor با یکپارچه سازی ویژگی ها در سرتاسر استک ، ویژگی های سطح سخت افزار را در معرض دید کاربران قرار می دهد تا تجربه کاربر و امنیت را بهبود بخشد و مدیریت عملیاتی و شبکه را ساده کند.

ـ Red Hat Virtualization:

یک راه حل زیرساختی برای سرورهای مجازی است. ساخته شده بر روی پلتفرم لینوکس Red Hat Enterprise و KVM (ماشین مجازی مبتنی بر هسته) که سهولت استفاده، چابکی و امنیت را برای بارهای مجازی و فشرده  فراهم می کند. این به سازمانها کمک می کند زیرساخت IT خود را با عملکرد و قیمت بهتر بهینه کنند.

ـ VMware vSphere:

VMware سالهاست که رهبر بازار، یکی از بهترین نرم افزار های مجازی سازی سرور و دارای گستره وسیعی از محصولات مجازی سازی و ویژگی ها است. این شامل مجموعه وسیعی از ابزارهای محاسبه، ذخیره سازی و شبکه است. کسانی که مایل به جلوگیری از پیچیدگی و یا فاقد مهارت های لازم هستند، احتمالاً به سراغ این نرم افزار می روند.

ـ Proxmox VE:

یکی دیگر از گزینه های مدیریت سرورهای منبع باز است که یک KVM hypervisor و LXC، فضای ذخیره سازی توسط نرم افزار و قابلیت های شبکه را در یک پلت فرم واحد ادغام می کند. این سیستم عامل گزینه ای مناسب برای کاربران سرورهای منبع باز است .

ـ Microsoft Hyper-V:

پس از راه اندازی Microsoft Hyper-V در سال 2008، مدتی طول کشید تا بتواند خود را تثبیت کند ولی امروز به عنوان یک رقیب اصلی برای VMware ایستاده است. مجموعه بی پایان از محصولات در سایت، حتی یافتن Hyper-V را در وب سایت مایکروسافت دشوار می کند.

ـ Nutanix AHV:

Nutanix AHV قصد دارد دنیای مجازی سازی سرور را ساده کند. Nutanix AHV یک راه حل مجازی سازگار ارائه می دهد که می تواند ماشین های مجازی و کانتینرها را تهیه و بهینه سازی کند، زیرساخت ها و عملکرد برنامه ها را کنترل کند، محیط شما را مقیاس بندی کند و عملیات فناوری اطلاعات را به صورت خودکار انجام دهد. Nutanix گزینه ای مناسب برای استارتاپ ها و یا شرکت هایی است که مایلند کل زیرساخت های خود را به طور کامل اصلاح کنند.

ـ Virtuozzo:

سرور ترکیبی Virtuozzo ترکیبی از محفظه های سیستم Hypervisors که بر اساس KVM بهینه شده و فضای ذخیره سازی تعریف شده توسط نرم افزار میباشد. Virtuozzo اگرچه به خوبی Citrix ،Hyper-V یا vSphere شناخته نشده است، اما بیش از پنج میلیون محیط مجازی را تأمین می کند. این نرم افزار ادعا می کند عملکرد بهتر و دو برابر VMware تراکم دارد.

ـ Oracle VM VirtualBox:

Oracle VM VirtualBox یک Hypervisor رایگان و منبع باز برای مجازی سازی x86 است که در ابتدا توسط Innotek خریداری شد و سپس توسط Oracle خریداری شد. قابل نصب بر روی ویندوز ، macOS ، لینوکس ، سولاریس و اوپن سولاریس است.

VirtualBox به طور مداوم با ویژگی های جدید و پشتیبانی گسترده تر از سیستم ها، سیستم عامل ها و برنامه ها به روز می شود. تنها برای کاربرانی  که از محیط اوراکل استفاده میکنند، قابل استفاده است.

 

ـ IBM PowerVM:

PowerVM یکی از ویژگی های سرورهای IBM مانند Power5 ،Power6 ،Power7 ،Power8 ،Power9 و Power10 است و برای پشتیبانی از میکرو پارتیشن IBM مورد نیاز است. از IBM ،AIX و Linux پشتیبانی می کند. IBM PowerVM می تواند چندین بار کاری را در سیستم های کمتری تلفیق کند و باعث افزایش استفاده از سرور و کاهش هزینه شود.


بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب سرور مناسب برای هاستینگ Colocation


omid

ما یک راه ساده تر برای برقراری ارتباط با کاربران خود پیدا کرده ایم: عضویت در کانال تلگرام

موارد زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که در کامنت خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع آموزشی مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: