ads
0
No products in the cart.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

تفاوت ماژول های SFP و +SFP

دسته بندی :ماژول, مقالات 19 مرداد 1401 omid 677
تفاوت ماژول های SFP و +SFP

ماژول های SFP و +SFP :

ماژول های SFP و +SFP از لحاظ شکل ظاهری کاملاً شبیه یکدیگر هستند و اکثر سوئیچ های شبکه نیز از هر دو ماژول پشتیبانی می کنند. حال شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا واقعا این دو ماژول یکی هستند؟ و یا اینکه تفاوت میان این دو چیست؟

مشخصات و قیمت ماژول های فیبر نوری سیسکو

ماژول های SFP:

ماژول های SFP مخفف کلمه Small Form-factor Pluggable می باشد. این گیرنده با قابلیت hot-pluggable است که به درگاه SFP سوئیچ شبکه وصل می شود و از SONET ، Gigabit Ethernet ، کانال فیبر و سایر استانداردهای ارتباطی پشتیبانی می کند.

مشخصات SFP براساس IEEE802.3 و SFF-8472 است. آنها قادرند از سرعت حداکثر 4.25 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی کنند. این ماژول ها به دلیل اندازه کوچکی که دارند می توانند جایگزین مناسبی برای مبدل های گرفیکی رایج قبلی (GBIC) شوند. به همین دلیل است که ماژ‌ول های SFP به Mini-GBIC نیز معروف می باشند. بس از انتخاب ماژول SFP ، همان درگاه الکتریکی روی سوئیچ می تواند به انواع مختلف فیبر (چند حالت یا تک حالت) و طول موج های مختلف متصل شود.

ماژول های +SFP:

در رابطه با ماژول های SFP و +SFP همان طور که گفته شد ماژ‌ول های SFP تنها از 4.25Gbps بر ثانیه پشتیبانی می کنند به همین دلیل ماژول های +SFP بعد از آن به بازار عرضه شدند. این ماژول ها می توانند از سرعت 16Gbps پشتیبانی نمایند. در واقع ، +SFP یک نسخه پیشرفته از SFP است. مشخصات +SFP مبتنی بر

SFF-8431 بوده و معمولاً از 8 گیگابایت بر ثانیه کانال فیبر ، 10 گیگابیت اترنت و شبکه حمل و نقل نوری استاندارد OTU2 پشتیبانی می کند. در مقایسه با 10 ماژول 10 گیگابیت اترنت XENPAK یا XFP ، ماژول +SFP کوچکتر بوده از طرفی به عنوان محبوب ترین ماژول 10 گیگابیت اترنت در بازار تبدیل شده است.

مشخصات و قیمت ماژول های فیبرنوری میکروتیک

ماژول های SFP یا +SFP:

با توجه به مطالب بالا متوجه شدیم تنها تفاوت میان این دو ماژول میزان انتقال داده است. و با توجه به سرعت داده های مختلف، برنامه ها و فاصله انتقال نیز متفاوت است. معمولاً ماژول SFP به درگاه SFP سوئیچ و ماژول +SFP به پورت +SFP سوئیچ وصل می شود. البته لازم به ذکر است اینکه برای کدام سوئیچ کدام ماژو‌ل های SFP و +SFP را باید انتخاب کنید، بستگی به نوع سوئیچ شما دارد.

آیا می توانیم از فرستنده SFP در اسلات +SFP  استفاده نماییم؟

یکی از سوالاتی که همواره ممکن است برای شما ایجاد شود این است که آیا می توان ماژول های SFP را در اسلات های +SFP قرار داد؟ جواب بله است می توان از ماژول های SFP در اسلات های +SFP استفاده کرد.

به عنوان یک قاعده کلی ، SFP ها در اسلات +SFP کار می کنند ، اما ماژول های +SFP در اسلات های SFP کار نمی کنند. وقتی ماژول SFP را در درگاه +SFP وصل می کنید ، سرعت این پورت 1G است نه 10G. علاوه بر این ، درگاه +SFP معمولاً هرگز نمی تواند از سرعت زیر 1G پشتیبانی کند. یعنی نمی توانیم 100BASE SFP را در درگاه +SFP وصل کنیم.

در حقیقت، پاسخ به این سوال، تا حد زیادی به مدل های سوئیچ بستگی دارد، زیرا در بعضی مواقع SFP در پورت های +SFP پشتیبانی می شوند و گاهی اوقات هم نه. به عنوان مثال ، تقریباً تمام اسلات های +SFP سوئیچ سیسکو می توانند از SFP پشتیبانی کنند و بسیاری از اسلات های +SFP سوئیچ Brocade فقط از +SFP پشتیبانی می کنند.

مشخصات و قیمت ماژول های فیبرنوری اچ پی

به طور کلی این ماژول ها تنها در یک سرعت مجاز می توانند انتقال داده را انجام دهند، نه بیشتر و نه کمتر. علاوه بر این ، هیچ چیزی مانند +SFP وجود ندارد که 1G را از یک طرف (به سمت فیبر) و سپس 10G را از طرف دیگر (به سمت دستگاه) انتقال دهد. اگرچه ما می توانیم در بسیاری از موارد از SFP در اسلات های +SFP استفاده کنیم ، اما این بدان معنا نیست که یک +SFP که به شکاف +SFP وصل شده است می تواند از 1G پشتیبانی کند.

برای مثال اگر در یک پیوند فیبر، SFP را در پورت +SFP از یک طرف (1G) وصل کنیم ، و سپس یک پورت +SFP را در پورت +SFP از طرف دیگر (10G) وصل کنیم ، ممکن است کار نکند. شما فقط نمی توانید 10GbE در یک طرف و 1GbE در دیگری داشته باشید.

هنگام استفاده از ماژ‌ول های SFP و +SFP در شبکه خود ، اطمینان حاصل کنید که سرعت هر دو انتهای پیوند فیبر یکسان است. ماژول های SFP ممکن است در اسلات +SFP استفاده شوند، اما ماژ‌ول های SFP هرگز نمی تواند به یک اسلات +SFP وصل شود. و آن هم به دلیل سرعت های مختلف، فاصله انتقال و طول موج می باشد. 10+SFP  فقط می تواند برای پورت 10G +SFP استفاده شود و هرگز نمی تواند 1G را منتقل نماید.

معرفی پورت SFP و کاربرد آن

omid

ما یک راه ساده تر برای برقراری ارتباط با کاربران خود پیدا کرده ایم: عضویت در کانال تلگرام

موارد زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که در کامنت خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع آموزشی مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: