ads
0
No products in the cart.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

درباره host و انواع آن

دسته بندی :مقالات 14 فروردین 1399 REZA 1339
درباره host و انواع آن

با سلام خدمت شما دوستان عزیز، امروز میخواهیم درباره هاست (Host) و انواع آن صحبت کنیم. هاست قسمتی از یک سیستم همیشه روشن و با اتصال به اینترنت است، که اگر لحظه‌ای برای این سیستم اتفاقی رخ بدهد یا اتصال به اینترنت قطع شود، سایت از دسترس کاربران خارج می‌شود و دیگر کسی نمی‌تواند سایت را ببیند.

میزبان (Host) :

شبکه‌ رایانه‌ای، رایانه‌ای است که به اینترنت یا به هر شبکه داده‌ای، متصل است. یک کاربر شبکه می‌تواند اطلاعات و نرم‌افزار (client) و (server) را میزبانی کند.
هر Host اینترنتی یک نشانی آی‌پی واحد دارد که بخش نشانی Host را نیز شامل می‌شود. نشانی Host، یا به‌طور دستی توسط مدیر کاربر وارد می‌شود یا به‌طور خودکار در آغاز بوسیله پروتکل پیکربندی هاست (DHCP) ختم می شود.

میزبان شبکه(Network host) :

این شکل از توزیع میزبانی وب زمانی که چند گروه از سرویس دهنده‌های خوشه‌ای مانند شبکه‌ای که شامل چند گره است گفته می‌شود.

میزبان اشتراک (Shared Hosting) :

در هاست وب عمدتا شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات یک سرور تهیه می‌کنند و توسط کنترل‌پنل‌ها امکانات و فضای آن را بین کاربران خود تقسیم‌بندی می‌کنند، که به این خدمات میزبان اشتراک یا گفته می‌شود.

هاست ویندوز(Host windows) :

هاست ویندوز که معمولا به سرور مربوط هست، بهش ویندوز سرور می گویند. تفاوت اصلی بین هاست ویندوز و سایر خدمات هاست وب، ساپورت کردن این سرورها از زبان‌های ASP و ASP.NET و همچنین بانک اطلاعاتی MSSQL می‌باشد. البته هاست‌های ویندوز به علت نیاز به خرید لایسنس ویندوز سرور از ماکروسافت هزینه بالاتری نسبت به هاست لینوکس دارند.

هاست لینوکس(Linux Host) :

هاست لینوکس مربوط به سرورهای لینوکس است. سرورهای لینوکس از محبوبت های خاص برخوردار هستند که مهمترین عامل آن رایگان بودن آن است. هاست لینوکس بیشتر برای استفاده از زبان PHP و همچنین بانک اطلاعتی MySql است. که اغلب برای هاست‌های لینوکس از کنترل‌پنل‌های سی‌پنل، دایرکت ادمین، و… استفاده می‌شود.

فضای رایگان (Free space) :

البته وبگاه‌هایی هستند که در قبال ارائه خدمات میزبانی وب از مشترک خود هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند، که به هاست رایگان معروف هستند، که اکثر زمان ها با قرار دادن تبلیغ های  اجباری هزینه‌های رایانه سرور را فراهم می کنند.

نماینده فروش (Sales Representative):

نماینده فروش خدمات هاست وب این اجازه را به مشتریان و کاربران می‌دهد تا خود به عنوان فروشنده خدمات هاست اقدام نمایند و به کسب درآمد بپردازند. اغلب نمایندگان فروش فضایی را از یک ارائه دهنده هاست خریداری می‌نمایند و بوسیله کنترل‌پنل هاست را بین مشتریان خود تقسیم می‌کنند.

سرور مجازی(virtual server) :

یک نوع سرور اینترنتی است که به وسیله نرم‌افزارهای بخوصوصی از یک سرور قوی  ایجاد می‌شوند. ویژگی اصلی و برتر سرور مجازی نسبت به هاست اشتراک، محدود و اختصاصی بودن میزان حافظه و سایر امکانات عمده‌است که به مانند هاست اشتراک بین چندین مشترک تقسیم نمی‌شود، به‌طوری‌که از لحاظ ظاهری سرور مجازی تفاوت چندانی با سرور اختصاصی ندارد.

سرور اختصاصی(dedicated server) :

پلت فرم جدید از هاست وب است که به مشتریان این اجازه را می‌دهد که از خدمات هاست وب قدرتمند و قابل اعتماد بر روی خوشه سرورها(Servercluster)   متعادل شده بر اساس میزان پرداخت وجه است.

خوشه میزبان(Host cluster) :

دارای چند web server محتوای یکسان است تا از منابع بهره‌برداری بیشتری انجام شود. خوشه میزبان یک راه حل مناسب برای دسترسی بالا به سرور اختصاصی می‌باشد. در میزبانی به صورت خوشه ممکن است سرویس پایگاه داده از وب سرورها جدا شوند، که این امر باعث افزایش سرعت پردازش داده بر روی وب سرور اصلی خواهد شد.

REZA

ما یک راه ساده تر برای برقراری ارتباط با کاربران خود پیدا کرده ایم: عضویت در کانال تلگرام

موارد زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که در کامنت خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع آموزشی مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: