ads
0
No products in the cart.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

مقایسه میان سیسکو ACI و سیسکو DNA Center

دسته بندی :مقالات 11 خرداد 1401 omid 1414
مقایسه میان سیسکو ACI و سیسکو DNA Center

اکثر کارشناسان IT با این دو قابلیت از محصولات Cisco آشنا هستند. با اینکه بین سیسکو ACI و مرکز سیسکو DNA شباهتی وجود ندارد با این وجود اکثر افراد نمی توانند این دو را از هم متمایز کنند. در این مقاله قصد داریم تفاوت میان Cisco ACI و Cisco DNA v را بیان و ویژگی های مهم آن ها را بر شماریم.

آشنایی با سیسکو ACI و سیسکو DNA:

ـ سیسکو ACI:

سیسکو ACI

سیسکو (ACI (Cisco Application Centrum Infrastrast به مدیران در مراکز داده بزرگ و کوچک، امکان استفاده از اتوماسیون fine-tune را داده است. ACI با از بین بردن پیچیدگی های نصب محیط شبکه به صورت دستی، مدیریت شبکه را ساده تر کرده است. قبل از آن سوئیچ های Nexus باید یکی یکی و به صورت دستی در محیط نصب می شدند.

از آنجا که ACI با تمام دستگاههای organized به عنوان یک سیستم واحد رفتار می کند، سرپرستها می توانند همه آنها را همزمان از طریق APIC پیکربندی و مدیریت کنند؛ این موضوع باعث صرفه جویی زیادی در وقت و هزینه می شود.

Cisco ACI چیست؟

ـ سیسکو DNA:

سیسکو DNA

Cisco Digital Network Architecture) DNA)، یک راه حل برای شبکه سازی مبتنی بر هدف است.

Cisco DNA دقیقاً مانند ACI است، که به مهندسان شبکه اجازه می دهد شبکه های جدید را به صورت مجازی و تنها با چند کلیک ساده نصب کنند. با این حال DNA یک قدم جلوتر از ACI است. DNA Center را به عنوان یک مدیریت متمرکز و پلتفورم اتوماسیون در نظر بگیرید، که کل شبکه را از APIC و تحت عنوان APIC-EM کنترل می کند.

به کار گیری سیاست های جدید ، استقرار شبکه های جدید و پشتیبانی از برنامه های جدید که هم به صورت محلی، هم در cloud و هم در سراسر شبکه WAN کار می کنند، می تواند در عرض چند ثانیه از یک نقطه تنظیم شوند. این موضوع باعث کاهش پیچیدگی شبکه های ارگانیک و حذف خطای انسانی می شود.

سیسکو DNA با استفاده از الگوهای سیاست گذاری اپلیکیشن و آماده سازی ساده، به کاربران اجازه می دهد به راحتی از ACI استفاده کنند و به طور پیوسته امکان استقرار و مدیریت خودکار IWAN را به آنها می دهد. این امر نیاز به پیکربندی جداگانه قطعات تجهیزات cisco را از بین می برد، زیرا سیستم تمام این موارد را از طریق سیسکو DNA به صورت خودکار وارد عمل می کند.

تفاوت میان Cisco ACI و DNA Cisco:

این دو عامل ذکر شده به صورت قابل توجهی مدیریت شبکه را بهبود می بخشند، تیم های مرکز داده زمان کمتری را صرف عیب یابی، آزمایش و طراحی شبکه می کنند و امنیت نیز بیشتر می شود. Micro-segmentation، امکان وجود هرگونه تهدید احتمالی را گوشزد می کند در نتیجه به دلیل اعمال کردن سیاست های امنیتی مداوم، داده های حساس در امنیت خواهند بود و همچنین سازگاری بهبود می یابد.

تنظیمات دستی می تواند منجربه خطاهای انسانی شود. از آنجا که  IBN و SDN ها به صورت خودکار سیاست ها را اعمال می کنند ، خطاهای انسانی و خطرات احتمالی کاهش می یابند. Integral integrity verification تضمین می کند که سیاست ها با یکدیگردر تضاد نباشند.

جدول زیر تفاوت Cisco ACI و DNA Cisco را به صورت مختصر نشان می دهد:

Cisco DNA Cisco ACI Feature Set
WAN/Campus Fabric Data Center Use Case
ISIS is manually configured on each device unless LAN Automation works. DNA can also use OSPF for the underlay. ISIS is pushed to all devices from APIC Underlay
Each border node can have customized configuration. All spines have same configuration. Spine/Border Configuration
Each edge can have customized configuration All Leafs are configured from APIC GUI Leaf/Edge Configuration
Each device can be in any version as long as it running atleast the minimum version that supports DNA All switches and controller must be in the same version train Version
Download image from cloud> DNAC does not restart Download image from CCO & upload to APIC> APIC will restart Controller Upgrade
Can upgrade from DNAC or manually from switch by downloading image from COO & upload to DNA/switch Download image from CCO & upload to APIC> Switches will restart Switch Upgrade

مرکز معماری شبکه دیجیتال سیسکو (Cisco Digital Network Architecture Center):

در حقیقت، سیسکو ACI به محیط شما اجازه می دهد تا شبکه های جدید را به صورت مجازی نصب کنید، سیاست های برنامه را روی شبکه تغییر داده و از شبکه دید بیشتری بدست آورید. DNA Center سیسکو کمی فراتر می رود و مزایایی بیشتر از Cisco ACI ارائه می دهد. DNA Center یک پلتفورم اتوماسیون و مدیریت متمرکز برای کل شبکه است که از نسخه جدید مقیاس سازمانی APIC (تحت عنوان APIC-EM)، پشتیبانی می کند.

DNA Center علاوه بر رویکرد الگو بندی شده برای سیاست برنامه، می تواند مدیریت و استقرار IWAN را به صورت خودکار انجام دهد؛ علاوه بر این می تواند از طریق CMX Cloud، از زیر ساخت های بی سیم سیسکو شما، بینشی تجاری ارائه دهد. همچنین DNA Center می تواند با استفاده از اطلاعات محل و حضور، داده های رفتار مشتری را به مدیران شبکه تحویل دهد.

دسترسی به SD:

DNA Center یک مؤلفه مهم در Network, Intuitive می باشد. Network, Intuitive شامل مجموعه ای از راه حل های اتوماسیون و مدیریت قدرتمند جایگزین برای (به عنوان مثال، Software-Defined Access) شبکه است. SD-Access ابزاری است که متشکل از سایر ابزارهای دیگر می باشد.

در نهایت می دانیم که نگهداری شبکه موضوعی بسیار پیچیده است که بسیاری از مشاغل برای آن تلاش می کنند. Cisco ACI و CNA DNA Center دارای پتانسیل فوق العاده ای برای ساده کردن روند این هدف هستند.

omid

ما یک راه ساده تر برای برقراری ارتباط با کاربران خود پیدا کرده ایم: عضویت در کانال تلگرام

موارد زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که در کامنت خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع آموزشی مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: