ads
0
No products in the cart.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

درباره انواع رول سرور ها

دسته بندی :مقالات 11 فروردین 1399 REZA 2126
رول سرور - Role server - سرور - server - شبکه کالا - shabakekala

با سلام خدمت شما دوستان عزیز، امروز میخواهیم درباره انواع رول سرور ها (Role server) صحبت کنیم.

رول دامین کنترل(Role Domain controller ) :

دامین کنترلر، سروری است که نسخه‌ای از Active Directory را ذخیره کرده و از دیتا استور Active Directory محافظت می‌کند. AD برای این طراحی شده است که منبع متمرکزی از اطلاعات یا دیتا استور فراهم کند تا منابع سازمان را به صورتی امن مدیریت کند. سرویس دایرکتوری AD تضمین می‌کند که منابع شبکه در دسترس هستند و کاربران قادرند به منابع شبکه، اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها دسترسی داشته باشند. با AD، ادمین‌ها می‌توانند از طریق کامپیوتری در شبکه لاگین کنند و آبجکت‌های اکتیو دایرکتوری را روی کامپیوتر متفاوتی در یک دامین است.

رول دامین کنترلر در اکتیو دایرکتوری عبارتند از:       هر دامین کنترلر در هر دامنه، یک کپی از دیتا استور AD را برای دامنه‌ای خاص ذخیره و حفظ می‌کند.
دامین کنترلرها در Active Directory از تکرار چند کاربره استفاده می‌کند یعنی هیچ دامین کنترلری به تنهایی به عنوان دامین کنترلر اصلی محسوب نمی‌شود. تمامی دامین کنترلرها باید به صورت جفت در نظر گرفته شوند.
دامین کنترلرها، اطلاعات دایرکتوری آبجکت‌های ذخیره شده را به صورت اتوماتیک بین دامنه‌ها تکرار (Replicate) می‌کنند.
آپدیت‌های مهم، بلافاصله برای دیگر دامین کنترلرهای دامنه تکرار می‌شوند.اجرای چندین دامین کنترلر در دامنه احتمال بروز خطا را برای دامنه بوجود می‌آورد.

رول ترمینال سرویس (Role Terminal service):

سرویس‌های ترمینال سرور، توانایی عملکرد به عنوان اپلیکیشن سرور را دارد در نتیجه کلاینت‌های ریموت می‌توانند به آن متصل شده و Session ها را اجرا کنند.سرور Terminal Service ها، اپلیکیشن‌ها را اجرا می‌کند و Data Response ها به کلاینت های Terminal service ها بازگردانده می‌شود. کلاینت ها از طریق LAN یا WAN به ترمینال سرویس ها دسترسی دارند.

رول وب سرور (Role web server) :

رول وب سرور معمولا شامل یک کپی از سایت World Wide Web است و قادر به میزبانی برنامه‌های مبتنی بر وب است. بعد از نصب وب سرور، کاربران می‌توانند برنامه‌های کاربردی مبتنی بر وب را استفاده کرده و فایل‌ها را دانلود کنند.

رول فایل سرور (Role file server) :

رول فایل سرور، امکان ذخیره اطلاعات و امکان دسترسی به فایل‌های ذخیره شده در فایل سرور را برای کاربران شبکه فراهم می‌کند و هنگام پیکربندی ویندوز سرور ۲۰۰۳ مبتنی بر شبکه، استفاده بسیاری دارد.

رول فایل سرور در نسخه‌ی Windows Server 2003 Web Edition در دسترس نیست. کاربرانی که حق دسترسی به پوشه‌ها و دایرکتوری‌هایی که در فایل‌ها ذخیره شده‌اند دارند، می‌توانند به فایل‌های ذخیره شده در Volume فایل سرور دسترسی داشته باشند.

رول میل سرور (Role Mail server) :

رول Mail server سرویس‌های ایمیل را برای شبکه فراهم می‌کند و این کار را با فراهم کردن امکاناتی که کاربر برای ارسال و دریافت ایمیل نیاز دارد، انجام می‌دهد.

رول پرینت سرور(Role print server) :

رول پرینت سرور، امکان پرینت تحت شبکه را برای شبکه فراهم می‌کند. با استفاده از رول پرینت سرور، می‌توان سرور را برای مدیریت عملکرد پرینت روی شبکه پیکربندی کرد. کاربران معمولا با استفاده از کانکشنی به پرینت سرور، به پرینتر شبکه متصل می‌شوند. پرینت سرورها مدیریت ارتباط بین پرینترها و رایانه های کاربر آن را هم انجام می‌دهند.

REZA

ما یک راه ساده تر برای برقراری ارتباط با کاربران خود پیدا کرده ایم: عضویت در کانال تلگرام

موارد زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که در کامنت خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع آموزشی مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: