ads
0
No products in the cart.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

درباره سرعت اینترنت و تفاوت بیت و بایت

دسته بندی :مقالات 19 فروردین 1399 REZA 1035
درباره سرعت اینترنت و تفاوت بیت و بایت

با سلام خدمت شما دوستان عزیز، امروز میخواهیم درباره سرعت اینترنت (Speed Internet) و تفاوت بین و بایت صحبت کنیم.

درباره سرعت اینترنت :

سرعت واقعی اینترنت توسط همان سرعتی است که شرکت‌های ارایه دهنده خدمات اینترنتی (ISP) با واحد کیلو بیت در ثانیه (Kbps) اقدام سرویس اینترنت به کاربران خود انجام میدهند.

برای داشتن اشتراک یک خط اینترنت پرسرعت که شرکت سرویس‌دهنده اینترنت ارایه میدهد، شرکت خدمات‌دهنده به عنوان کاربر حقیقی یا حقوقی بر حسب میزان متناسب با حجم استفاده، سرویس‌های متفاوتی را با سرعت‌های ۱٢۸، ٢۵۶، ۵۱٢ و … با واحد کیلو بیت در ثانیه به کاربران پیشنهاد می‌کند.

درباره واحد سرعت (kilo bit per second):

واحد سرعت این سرویس‌ها، کیلو بیت در ثانیه      (Kilo bit per second)، است که کلمه بیت در آن با حرف b کوچک انگلیسی مشخص شده و به صورت Kbps (کیلو بیت در ثانیه) نمایش داده می‌شود.

واحد دیگری با نام کیلو بایت در ثانیه وجود دارد،   (Kilo Byte per Second) که کلمه بایت آن با حرف B بزرگ انگلیسی در واحد KBps (کیلو بایت در ثانیه) مشخص می‌شود و معمولاً در زمان دانلود و دریافت فایل آن را مشاهده می کنید.

نکته : هر ۱ بایت باید اطلاعات را از ۸ بیت تشکیل شده است، هر یک از سرعت‌های ارایه شده توسط شرکت‌های خدمات‌ اینترنتی به کاربران در زمان استفاده باید به ۸ تقسیم شود تا به سرعتی تبدیل شود که در زمان دانلود دانلود فایل‌ها از اینترنت توسط کاربر قابل مشاهده است.

درباره (shared) و (Dedicated) :

سرویس‌های خدمات اینترنت به دو دسته تقسیم میشوند، اشتراکی (Shared) و اختصاصی (Dedicated)، کاربران حقیقی و حقوقی بر حسب نوع نیاز و میزان استفاده خود، می‌توانند هر یک از این سرویس‌ها را با سرعت‌‌های متفاوت دریافت و بر اساس اشتراکی و اختصاصی بودن آن به شکل متفاوتی استفاده کنند.

کلیه شرکت‌های اینترنتی موظف هستند که سرویس‌های اشتراکی خود را با ضریب ۱ به ۸ و سرویس‌های اختصاصی خود را با ضریب ۱ به ۱ میان کاربران به اشتراک بگذارند.

نکته: زمانی که یک کاربر خانگی سرویس اشتراکی ۱٢۸Kbps از شرکت خدمات‌ اینترنت خود دریافت می‌کند، پهنای باند این سرویس با توجه به ماهیت اشتراکی بودن آن، حداکثر با ۸ کاربر دیگر به اشتراک گذاشته شده و سرعت استفاده از سرویس این مشترک در ساعات پر مصرف ممکن است تا یک هشتم سرعت اولیه سرویس کاهش یافته و به سرعت ۱۶Kbps برسد.

سرویس‌های اینترنتی اختصاصی که با توجه به هزینه نسبتا مطلوب و تعداد زیاد کاربران استفاده‌کننده از سرویس ها، اغلب توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود، به‌صورت یک‌به‌یک است و این بدان معناست که سرعت و پهنای باند سرویس پیاده شده تنها به یک مشترک به‌صورت اختصاصی تعلق می‌گیرد و با سایر مشترکین به اشتراک گذاشته نمی شود.

توافق‌نامه سطح خدمات (SAL) :

یک قرارداد دو طرفه بین شرکت خدمات‌دهنده و خدمات‌گیرنده اینترنت است که بر اساس آن پارامترهای کیفیت خدمات تضمین می‌شود و همه‌ی شرکت‌های خدمات دهنده اینترنتی در کشور ملزم به اجرای تمامی موارد آن هستند.

جزییات این توافق‌نامه در سند کمیسیون ۱۷۷ سازمان تنظیم مقررات، با عنوان ضوابط و چارچوب موافقت‌نامه‌های سطح خدمات (SLA) به تفضیل بیان شده است.

REZA

ما یک راه ساده تر برای برقراری ارتباط با کاربران خود پیدا کرده ایم: عضویت در کانال تلگرام

موارد زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که در کامنت خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع آموزشی مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: