ads
0
No products in the cart.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

درباره پروتکل TELNET و خصوصیات آن

دسته بندی :مقالات 8 اردیبهشت 1399 REZA 1938
پروتکل telnet - پروتکل تلنت - شبکه کالا - shabakekala - اینترنت - internet

با سلام خدمت شما دوستان عزیز و همراهان همیشگی شبکه کالا ، امروز میخواهیم درباره پروتکل‌ تلنت (پروتکل TELNET) صحبت کنیم.
این پروتکل یک پروتکل تحت شبکه است که در اینترنت و شبکه‌های محلی استفاده می‌شود. بیشتر تجهیزات شبکه‌ای و سیستم‌های عامل آن که دارای مدل مرجع اینترنتی هستند، تلنت را پشتیبانی می‌کند.

درباره پروتکل تلنت TELNET :

این پروتکل TELNET پروتکل سرویس دهنده و سرویس گیرنده‌است و براساس انتقال ارتباطی کار می‌کند. ارتباط این واحد بر پایه TCP و روی پورت ۲۳ برقرار میگردد.

اگر چه این واحد می‌تواند TCP/IP را بر NCP اجرا کند. پروتکل‌ها چند پسوند دارند و هر یک استاندارد اینترنت می‌باشند. 32 STB نیز در تعریف پسوندها کاربرد داشته‌است. دیگر پسوندهای IETF یک استاندارد هستند.

درباره امنیت پروتکل TELNET :

در این محیط این پروتکل امنیت خیلی مورد توجه نبود تا اینکه سال ۱۹۹۰ که پهنای باند معروف شد. با افزایش تعداد مردم در دسترسی به اینترنت، و با توسعه، تعدادی تلاش می‌کنند تا به سرویس دهنده‌های دیگر نفوع کنند.

سرویس دهنده‌ها به‌طور متناوب رمزگذاری شدند حتی بیشتر از یک ضرورت. کارشناسان ایمنی مانند شرکت های Sans و اعضای Compoos معتقدند که استفاده از TELNET برای ثبت راه دور می‌تواند در شرایط عادی متوقف شود.

پروتکل TELNET نمی‌تواند رمز گشایی داده‌های ارسال شده را انجام دهد. بنابراین می‌توان روابط را با یک رمز عبور رشد داد. این عامل دسترسی به یک ردیاب است.

آن‌ها بین دو میزبان قرار دارند و این پروتکل می‌تواند پک ها را با اطلاعات کافی توزیع کند. برنامه‌های کمکی مانند Tcpdump و Wireshark از این نوع هستند.

این نوع فرایندهای اجرایی این پروتکل می‌توانند بدون طرح اعتبارسازی توصیف شوند، بنابراین باید ارتباطات بین دو میزبان برقرار شوند.

در Telnet چندین آسیب‌پذیری نیز دیده شده‌است. این نوع نقایص در استفاده  از این پروتکل زیاد هست و به خصوص در اینترنت و پروتکل SSH که ابتدا در سال ۱۹۹۵ گزارش شد.

SSH می‌تواند قابلیت TELNET را افزایش دهد. این اعتبارسازی کلیدی می‌تواند تضمین دسترسی به ادعاهای واقعی باشد. این پروتکل‌ها TELNET هستند و می‌توانند اعتبار sasl و امنیت TLS را به دنبال داشته باشند.

با این وجود بیشتر این فرایندها حامی این تعمیم نمی‌باشند. علاوه به اجرای SSH می‌تواند کافی باشد. مزیت اصلی TLS- TENET شامل توانایی استفاده از گواهینامه سرور می‌باشد. آن‌ها دارای کلید ذخیره می‌باشند. در SSH ضعفهای کاربر باید به خوبی شناخته شوند.

سیستم های چندگانه پروتکل TELNET :

در Putty یک نوع SSH، Telnet و rlogin یا tcp خام برای ویندوز، linux و unix می‌باشد.

و M telnet یک سرویس گیرنده با صفحه نمایش بزرگ می‌باشد. این می‌تواند در اجرای OS/2 مفید باشد. سهولت استفاده مربوط به قابلیت پیاده کردن Zmodem می‌باشد.

این Twisted conch دارای یک روند اجرایی سرویس دهنده و سرویس گیرنده‌است.

در LVT نیز یک سیستم چند گانه می‌باشد. آن‌ها برای ویندوز DOS کاربرد داشته‌اند. حمایت SSH و Kerberos مربوط به این فرایند است. ویژگی‌های مفید مانند نسخه برداری و ثبت خودکار در این زمینه نقش مهم دارند.

در Synct ERM یک نوع ترمینال و سرویس گیرنده Telnet/ Rlogin/SSH می‌باشد که در ویندوز و سیستم nix رایج می‌باشد. حمایت zomdem با صفحه نمایش کامل از این فرایند است.

این سیستم Rove mobile SSH یک SSH برمبنای دستور و یک سرویس گرنده Telnet برای unix و linux می‌باشد. حمایت bluetooth نیز از این دسته‌است.

شبکه کالا

REZA

ما یک راه ساده تر برای برقراری ارتباط با کاربران خود پیدا کرده ایم: عضویت در کانال تلگرام

موارد زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که در کامنت خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع آموزشی مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: