ads
0
No products in the cart.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

درباره انواع سرورها ( قسمت دوم)

دسته بندی :مقالات 10 فروردین 1399 REZA 725
سرور - server - شبکه کالا - shabakekala

با سلام خدمت شما دوستان عزیز شبکه کالا ، امروز میخواهیم درباره قسمت دوم انواع سرور ها صحبت کنیم. سرورها(server) یکی از مهمترین بحث ها در زمینه ی شبکه می باشد. به طور کلی و به زبان بسیار ساده سرورها کامپیوترهایی هستند که به صورت یک سره و دائمی در حال کار کردن می باشد. امیدوارم مطالب موجود در مقاله برای شما دوستان عزیز مفید بوده باشد.

10.سرور پرونده(File server):

یک نرم افزار یا یک سیستم سخت افزاری به همراه نرم افزار است که فایل ها را ذخیره کرده و آن ها را از طریق شبکه با سایر کلاینت ها برای خواندن و نوشتن به اشتراک می گذارد. این نوع سرور یکی از پایه ای ترین انواع سرور و یا ساده ترین نوع آن ها می باشد. فایل های مورد نیاز یک مجموعه شبکه بر روی سرور قرار می گیرد و کاربران مختلف از کامپیوتر های مختلف می توانند به فایل ها دسترسی داشته باشند که امکان محدود کردن دسترسی ها برای هر کاربر به صورت ویژه نیز وجود دارد.

11. سرور بازی(Gameserver):

کاربران بازی های کامپیوتری می توانند با اتصال به این سرور به صورت آنلاین به انجام بازی های گروهی بپردازند. این نوع از سرور در واقع گونه ای از Application Server می باشد با این تفاوت که کاربری آن تنها برای بازی می باشد. به این شیوه که بازی بر روی سرور نصب و میزبانی می گردد و افراد و کاربران متصل به آن شبکه می توانند با برقراری ارتباط با سرور بر روی کامپیوتر خود از بازی استفاده کنند، که استفاده آن در واقع برای بازی هایی می باشد که به صورت گروهی یا به عبارتی Multiplayer هستند.

12.سرور خانگی  (Homeserver):

سروری برای منازل مسکونی است که از طریق یک شبکه خانگی و اینترنت به سایر دستگاه های داخل خانه خدمات ارائه می دهد.

13.سرور رسانه (MediaServer):

این نوع از سرور مربوط به اشتراک سرویس های چند رسانه ای یا همان Media می باشد که برای مثال یک ویدیو  بر روی سرور قرار می گیرد و کاربران می توانند بدون نیاز به دانلود فایل آن را بر روی رایانه خود مشاهده کنند.

14.سرور ارتباطات(Communication Server):

این سرور برای فراهم آوردن سرویس های ارتباطی راه اندازی می گردد که هر کاربر و یا کامپیوتر به عنوان یک end point می توانند با اتصال به سروری که برای این منظور راه اندازی شده است با دیگر کاربران در ارتباط باشد و متن ها موارد مورد نیاز را به کاربر یا end point مقابل خود ارسال کند.

15.سرور رایانه (Computing Server):

این سرور برای انجام پردازش و محاسبه استفاده می گردد، به این صورت که در زمانی که پردازنده های یک کامپیوتر برای پروسه یا کاربری خاصی کافی نمی باشند، می توان با اتصال این کامپیوتر به یک سرور دیگر از پردازنده های سرور نیز در کنار پردازنده های کامپیوتر کاربر استفاده نمود.

16.سرور پست الکترونیکی (Mail Server) :

این سرور برای کاربری ارسال ایمیل استفاده می گردد، به این صورت که بر روی سرور یک سرویس ارسال ایمیل یا WebMail قرار می گیرد و خدمات و تراکنش های ارسال ایمیل از طریق آن سرور انجام می گردد.

امیدواریم که این مطلب مفید واقع شده باشد.

شبکه کالا

REZA

ما یک راه ساده تر برای برقراری ارتباط با کاربران خود پیدا کرده ایم: عضویت در کانال تلگرام

موارد زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که در کامنت خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع آموزشی مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: