ads
0
No products in the cart.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

درباره Big data و کاربرد آن

دسته بندی :مقالات 15 فروردین 1399 REZA 1175
درباره Big data و کاربرد آن

با سلام خدمت شما دوستان عزیز، امروز میخواهیم درباره  بیگ دیتا (Big data) صحبت کنیم.کلان داده یا بزرگ داده‌ها مسیر حرکت و فرایند چرخش کار در سازمان‌ها را مشخص می‌کنند. در بزرگ‌داده با داده‌های متمایز و بزرگ که معمولا از لحاظ حجم و داده در حال تغییر هستند.

بیگ دیتا (Big data) :

بیگ دیتا دارای اطلاعاتی است که دارای ویژگی هایی قبیل، حجم بالا، فناوری و سرعت و تنوع و روش‌های تجزیه و تحلیل مخصوص برای اطلاعات مربوط با ارزش، می‌باشد.                                                       بیگ دیتا با داشتن مجموعه اطلاعاتی که به‌طور معمول فراتر از حدی است که بتواند در ابزارهای تصویر، مدیریتی و فرایند اطلاعات در زمان قابل قابل تحمل که تمام می‌شود، استفاده می کند. اندازه بیگ دیتا به‌طور ثابت به مقدار هدف نزدیک می‌شود، بیگ دیتا ها  مجموعه‌ای از فناوری هایی است که که به فرم جدیدی از دسته‌بندی به منظور روشن کردن ارزش‌های پنهانی از پایگاه بیگ دیتا که تغییر میکند، پیچیده شده و دارای مقیاس بالایی است.

ویژگی بیگ دیتا(Proyecto Big Data) :

1-اندازه :

اندازه اطلاعات نمونه ندارد. فقط اتفاقات را مشاهده و ثبت می‌کند. اندازه داده‌های تولید شده و ذخیره شده . اندازه داده در شناسایی ارزش یا کلانگی داده کلیدی است.اگر داده خرد باشد، کلان داده خوانده نمی‌شود.

2-سرعت:

همان سرعت تولید داده‌است. نرخ بالای تولید داده، چالش‌هایی را در زمینهٔ ذخیره‌سازی و پردازش داده پدیدمی‌آورد. بیگ دیتا بیش‌تر در زمان واقعی در دسترس است.

3-گوناگونی:

دسته‌بندی داده‌ها به گونه‌ها به شناخت بهتر می‌انجامد. بیگ دیتا از متن، تصاویر، صدا، ویدئو بدست می‌آید، به علاوه از طریق اتصال داده‌ها قیمت‌های جامانده را کامل می‌کند.

4-یادگیری :

بیگ دیتا بیش‌تر چرایی را نمی‌پرسند و فقط الگوها را پیدا می‌کنند.

5-جایگاه دیجیتال :

بیگ دیتا بیش‌تر محصولات بدون هزینه از تعاملات دیجیتالی می‌باشد.

6-هوشمند بودن:

هوش کسب و کار از آمارهای توصیفی همراه با اطلاعات و حجم بالای اطلاعاتی برای اندازه‌گیری و پیدا کردن روندها استفاده می‌کند
کلان‌داده از آمارهای استقرایی و مفاهیم برابرسازی سیستمی غیر خطی، برای قوانین استنباطی از مجموعه‌های بزرگ اطلاعات که دارای حجم اطلاعاتی کمتری هستند، استفاده می‌کند.

 

کاربرد بیگ دیتا(Use Big Data) :

1-در بهداشت و درمان :

تجزیه و تحلیل بیگ دیتا ها می‌تواند در صنعت بهداشت و درمان در قالب ارائه خدمات بهتر به عموم مردم کمک کند که این امر منجر به شناسایی روش‌هایی شخصی‌سازی شده برای درمان بیماران می‌شود. این شخصی‌سازی درمان می‌تواند منتج به افزایش سلامت جامعه و کاهش هزینه‌های دولت در بخش بهداشت و درمان شود.

2-درآموزش:

آموزش بیگ دیتا در صنعت آموزش می‌تواند به شخصی‌سازی فرایند یادگیری کمک کند. موضوعی که تا قبل از پیدایش سیستم‌های یادگیری الکترونیکی و جمع‌آوری داده‌های آموزشی مطرح نبود. این شخصی‌سازی به نوبه خود می‌تواند باعث شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و دانشجویان شود و پویایی محیط یادگیری را افزایش دهد.

3- در صنعت و تولید :

در صنعت تولید استفاده از بیگ دیتاها می‌تواند به تولید طبق نیازهای مشتری کمک کند، زمان تولید محصول را کاهش دهد. همین‌طور با استفاده از شبیه‌سازی و بهینه‌سازی با استفاده از کلان داده‌ها می‌توان خط تولید را به صورت بهینه طراحی کرد و بسیاری از عیوب خط تولید و کالاها را پیش از شروع به کار خط تولید شناسایی کرد.

4-در دستگاه های دولت :

دولت می‌تواند از بیگ دیتاها برای ایجاد شفافیت، خدمت‌رسانی بهتر به مردم، استفاده بهینه از منابع محدود و تخصیص بودجه به فعالیت‌های موجود استفاده کند. همین‌طور می‌تواند برای کمک به مردم در زمان بحران، اطلاع‌رسانی به روش‌های جدید به مردم و مبارزه با فقر و جرم و جنایت بیگ دیتا را بکار بگیرد.

5- در علوم اجتماعی :

علوم اجتماعی در مطالعات علوم اجتماعی بیگ دیتاها می‌تواند ابزاری جدید برای بررسی پیچیدگی رفتار انسان‌ها اعم از رفتارهای فردی و اجتماعی باشد و دریچه‌ای جدید برای مطرح کردن سؤال‌های جالب تر و یافتن الگوهایی که تا پیش از این ناشناخته بودند باشد.

6- در علوم ورزشی :

علوم ورزشی از کلان داده‌ها برای افزایش کارایی ورزشکاران در تمرین و مسابقه، پیشگیری از بروز مصدومیت و یافتن بهترین راهکار برای مسابقات پیش رو استفاده می‌شود.

 

REZA

ما یک راه ساده تر برای برقراری ارتباط با کاربران خود پیدا کرده ایم: عضویت در کانال تلگرام

موارد زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که در کامنت خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع آموزشی مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: