ads
0
No products in the cart.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

معرفی نرم‌‌افزار مدیریتی HPE OneView

دسته بندی :سرور, مقالات 23 تیر 1401 omid 1034

نرم افزار HPE Oneview یکی از محصولات شرکت HPE است که توانسته در سال های اخیر طرفداران زیادی را به خود جلب نماید. این نرم افزار سازگاری کاملی را با محصولات HPE دارد. با استفاده از نرم‌ افزار HPE Oneview می‌توان از یک کنسول متمرکز، تمامی شبکه شامل سرورها، شبکه و تجهیزات ذخیره‌ساز را مشاهده و مانیتور کرد. این نرم‌ افزار جایگزین نرم‌ افزار HP System Insight Manager است.

تصور کنید در دیتا سنتری کار می کنید که تعداد زیادی سرور های ML،DL و همین طور Blade های کمپانی HPE وجود دارد، در این حالت برای شما بسیار سخت خواهد بود تا مدیریت یکپارچه و متمرکزی را داشته باشید. نرم افزار Oneview می تواند یک راه حل مناسب برای دیتاسنتر شما باشد تا بتوانید از یک کنسول موارد مدیریتی را به صورت یکپارچه انجام دهید.

معرفی نرم‌‌افزار مدیریتی HPE OneView

تاریخچه نرم‌ افزار HPE Oneview:

نرم‌ افزار HPE Oneview به مدت 4 سال توسط شرکت HPE مورد بررسی قرار گرفت و این شرکت در طول این 4 سال با بیش از 150 مشتری خود در 30 مرکز داده در سراسر جهان کار کرد تا بتواند OneView را به عنوان یک پلتفرم مدیریتی برای سرورهای BladeSystem و ProLiant نسل 7 و 8 گسترش دهد. شرکت اچ پی سرانجام این نرم‌ افزار را در سال ۲۰۱۳ در کنفرانس سالانه HPE Discover معرفی کرد. به‌وسیله این نرم‌ افزار می‌توان وضعیت سلامت دستگاه‌ها را نیز مانیتور کرد و می‌توان وضعیت ارتباطی بین سرورها را نیز مانیتور کرد.

نرم‌ افزار HPE Oneview چیست؟

نرم‌‌افزار مدیریتی HPE OneView در اصل پایه و اساس زیرساخت های مبتنی بر نرم افزار یا SDN می باشد. این نرم افزار بیشتر برای مدیران شبکه طراحی شده و زیرساخت های پیچیده هیبریدی آی تی که امروزه درگیر آن هستند را به سادگی پیاده سازی کرده است. OneView از طریق هوش مصنوعی تعریف شده نرم افزاری و استفاده از یک رویکرد الگو محور برای ارائه مزایایی همچون گسترش، تأمین، بروزرسانی و ادغام زیرساخت های محاسباتی، ذخیره سازی و شبکه استفاده می شود.

این نرم افزار بر اساس یک API مدرن و مبتنی بر استاندارد طراحی شده و همچنین به کاربران خود کمک می کند تا از طریق یکپارچه سازی با اکوسیستم گسترده مدیریت شخص ثالث، خدمات و ابزارهای موجود را توسعه دهند. HPE OneView خدمات پشتیبانی ارائه نموده است که برای کالاهای استفاده شده از شرکت اچ پی در نقاط مختلف دنیا مانند:

سرورها، ذخیره سازها و راهکارهای شبکه، تضمینی برای مدیریت ساده و بصورت اتوماتیک برای زیرساخت Hybrid چه امروز و چه در آینده خواهد بود. علاوه بر این، یکپارچگی که اچ پی ای OneView با طیف وسیعی از ابزارهای مبتنی بر Cloud که برای شرکاء خود ایجاد نموده، به کسب و کارها اجازه می دهد تا هسته اصلی خود را نسبت به حجم های کاری ابری خصوصی بهتر مدیریت کنند.

ویژگی های اصلی نرم‌‌افزار مدیریتی HPE OneView:

  • کنسول متمرکز برای مدیریت و اتوماتیک کردن کارهای IT در سازمان
  • کاهش هزینه‌های IT
  • توانایی جستجوی قوی برای یافتن سرورها
  • Open source بودن این نرم‌افزار که باعث می‌شود به راحتی بتوان آن را با نرم‌افزارهای دیگر یکپارچه کرد.
  • گروه‌بندی سرورها و ساختن پروفایل برای آنها
  • مدیریت Blade Enclosureها و ارتباط منطقی بین سرورها
  • کشیدن نقشه ارتباطی سرورها
  • مدیریت Firmware یا فریمور و به‌روزرسانی آنها
  • مشاهده وضعیت سلامت دستگاه‌ها
  • چرخه حیات سرور را مدیریت می کند.
  • ادغام Tight با محصولات HPE که باعث آسان شدن و سرعت بخشیدن می شود.
  • از RESTful API پشتیبانی می کند و به یک گذرگاه یا bus پیام اجازه می دهد تا اسکریپت ها برای خودکار سازی وظایف نوشته شوند و با ابزارها و دستگاه های third-party ادغام شوند.
  • امکان دسترسی به کیت های توسعه نرم افزار، Windows PowerShell و کتابخانه های Python را فراهم می کند.
  • از مجازی سازی پشتیبانی می کند.
  • امکان دریافت پروفایل های سرور و ایجاد قالب هایی که از طریق آنها امکان تهیه فضای ذخیره سازی، محاسبات و شبکه در آینده فراهم می شود.
  • ادغام ساده با سایر ابزارهای مدیریت همگرا از جمله محصولات VMware، Microsoft و Red Hat.
  • مشاهده تمام منابع مرکز داده و نحوه اتصال آنها از طریق یک صفحه
  • ویژگی های رابط کاربری که مشابه برنامه های محبوب تجاری می باشد.

بیشتر بخوانید: سرور چیست و کاربرد آن در شبکه به همراه ویدئو و پادکست


۵ خصوصیت اصلی HPE OneView:

داشبورد متمرکز:

معرفی نرم‌‌افزار مدیریتی HPE OneView

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در این داشپورد یک نمای کلی از بخش سخت افزاری سرور را نشان می دهد که می توانید تمامی هشدارها و گزارش ها را از سرورهای موجود در شبکه را مشاهده کنید. این داشبورد این امکان را می دهد که با یک نگاه کلیه هشدارها قابل مشاهده بوده و در وقت تیم آی تی صرفه جویی می گردد.

در گذشته تنها در بررسی فیزیکی و یا وقتی که دیگر سیستم از کار افتاده متوجه آن می شدیم . اما با این نرم افزار بررسی ها بر روی سخت افزار بصورت خودکار و مداوم در حال انجام است، به همین خاطر بروز هر مشکلی در سیستم براحتی در همان لحظه قابل شناسایی می باشد.  هر نرم افزار می تواند بر روی مجموع ۱۰۲۴ سرور دسترسی نظارتی برایتان فراهم آورد، و در صورت نیاز به مدیریت دستگاه های بیشتر، کافیست آنها را به هم مرتبط کنید و یک دید کلی از تمامی دستگاه ها بدست آورید.

همچنین امکان فوق فقط برای نسل جدید سرورهای موجود در زیرساخت شبکه نمی باشد و در واقع می توانید سرورهای متعلق به یک دهه قبل را نیز رصد کنید مانند سرورهای Gen6 Rack Mount و Bladeها.

نمایش اتوماتیک هشدارها:

معرفی نرم‌‌افزار مدیریتی HPE OneView

همانطور که گفته شد، نرم افزار OneView بصورت مداوم سرورهای شما را برای شناسایی خطاها نظارت می کند، و آن ها را در داشبورد نمایش می دهد. البته لازم به ذکر است که قابلیت iLO موجود بر روی کلیه سرورهای اچ پی یک رابط اختصاصی می باشد که مانیتورینگ را افزایش می دهد و مدیریت ایمن سرور را از راه دور امکان پذیر می کند.

شایان ذکر است که برای استفاده از امکانات بیشتر OneView نیاز به تهیه لایسنس Advanced iLO و iLO Advanved Premium می باشد. این بدان معناست که حتی قابلیت پیش بینی خرابی های قابل شناسایی موجود می باشد. این قابلیت تیم پشتیبانی HPE را فعالتر می کند تا در زمانی که مشکلات سخت افزاری وجود دارد، پیشنهاداتی موثر برای کاهش تلاش تیم های IT می دهد. آنها به آسانی درخواست تعویض یک بخش یا تعمیر بصورت حضوری را خواهند داد.


بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریتی HPE iLO5


ارتباط ساده از طریق ریموت:

اگر چه داشبورد نرم‌‌افزار مدیریتی HPE OneView برای نظارت بر عملکرد سرور می باشد ولی امکان ایجاد ارتباط مستقیم با کنسول و رابط مبتنی بر وب iLO سرورها را فراهم می آورد که این یک اتصال واحد برای ارائه خدمات به شما می باشد و امکان مدیریت و تعامل با تمامی سرورها از طریق ورود به یک سیستم واحد برای جلوگیری از اتصال جداگانه به هر دستگاه را بوجود می آورد. این امر مزایایی مانند صرفه جویی در زمان برای شما به دنبال دارد، همچنین تجربه کاربری را ارتقاء می دهد و اجازه ایجاد ارتباط ایمن به سرور ها برای تمامی افراد را فراهم می آورد.

ویژگی های امنیتی قابل تنظیم می باشد و امکان مدیریت دسترسی کاربران به منابعی که مورد نیازشان می باشد موجود است. این رابط تکی برای دسترسی ریموت بسیار کاربردی می باشد، به ویژه در این روزها که بیشتر تمایل به دور کاری و دسترسی به سیستم ها از خارج از محیط کار رو به افزایش است وحتی شاید یک ضرورت می باشد.

گزارش و بهره وری بالاتر:

معرفی نرم‌‌افزار مدیریتی HPE OneView

در برنامه OneView اچ پی ای تمامی اطلاعات مرتبط و پیکربندی سرورها را در یک مکان نگهداری می کند. چنین گزینه ای یک مزیت می باشد و باعث صرفه جویی در وقت می گردد، به عنوان مثال، هنگامی که می خواهید دسترسی سریع به جزئیات سخت افزار خود داشته باشد. می توانید در صورت نیاز به رسیدگی، گزارشات عمومی یا مدیریت چرخه عمر، گزارشات مرتبط با لیست موجودی و انطباق را استفاده کنید که از مزیتهای آن انطباق Firmware می باشد.

همچنین آپشن های رایگان بر روی HPE OneView Global Dashboard که کاملاً ادغام شده و گزارش های اضافی مانند ضمانت نامه و جزئیات قرارداد پشتیبانی و اطلاعات موجود به موارد پشتیبانی در دسترس مدیر IT می باشد.

5ـ طراحی دیتا سنتر:

معرفی نرم‌‌افزار مدیریتی HPE OneView

یکی دیگر از کاربردهای داشبورد HPE OneView سازماندهی زیرساخت های شبکه است. به این ترتیب که می توانید نحوه قرارگیری رک ها را طراحی کنید. نمایش آماری که بصورت گرافیکی طراحی شده نمایش این گونه هشدارها را بسیار ساده کرده است بصورتی که نشان می دهد که سرور ها کجا نصب شده اند و به تیم های پشتیبانی، در صورت حضور در سایت، ارجاع داده می شود. هنگام بروز مشکل در مرکز داده دقیقا بخشی که در آن خطا رخ داده است را به مهندسین IT نشان داده و به آن مکان هدایت می کند. با رشد و تکامل دیتاسنتر، براحتی بروز رسانی می شود و اطلاعات واقعی و در لحظه از زیرساخت سرورها در اختیارتان می گذارد.

همچنین براحتی می توانید از تعداد دستگاه های سرور موجود در شبکه مطلع شده، نظارت کامل بر سلامت آنها، اطلاع از بروز خطاها و هشدارها و گزارش های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید، که اینها همه بدون نیاز به صرف هزینه اضافه، برای زیر ساخت های موجود از سرورهای نسل ۶ تا نسل ۱۰ داخل Rack و Blade را پوشش می دهد.

افزایش عملکرد با استفاده از نرم‌‌افزار مدیریتی HPE OneView:

نرم‌‌افزار مدیریتی HPE OneView با ایجاد سادگی در انجام کارها، سرعت ارائه خدمات آی تی را افزایش داده و از آنجایی‌که دارای هوش نرم‌افزارمحور است، می‌تواند سطح جدیدی از اتوماسیون را برای مدیریت زیرساخت شما فراهم کند. از طرفی دیگر HPE OneView از طریق راهکارهای نرم‌افزارمحور و مبنی بر تمپلیت، از بروز Downtimeها جلوگیری می‌کند به طوری که ۶۸ درصد زمان Downtime کمتر، ۶۳ درصد زمان پیاده‌سازی سروری سریع‌تر و ۴۶ درصد زمان پیاده‌سازی استوریجی سریع‌تری را فراهم کرد.

همچنین با استفاده از این نرم افزار پیکربندی VLAN و سرور ESXi جدید، تا ۹۰ درصد سریع‌تر انجام می‌شود. در دیتاسنترهایی که تعداد دیوایس‌های آنها زیاد است و به مدیریت شبانه‌روزی، حداکثر Uptime و مدیریت زیرساخت برای پوشش دادن سرورها، استوریج و شبکه‌بندی نیاز دارند، مناسب است.

 HPE OneView دارای ویژگی‌های زیر است:

  1. Converged: مدیریت محاسبه، استوریج و شبکه‌بندی را انجام می‌دهد و باعث کاهش ۵۰ درصدی در استفاده از ابزارهای یادگیری، مدیریتی، اجرا و یکپارچگی می‌شود.
  2. نرم‌افزارمحور: با استفاده از بهترین حالت در تمپلیت‌ها زیرساخت را در مسیر درستی پیاده‌سازی و مدیریت می‌کند.
  3. خودکار: از رابط‌های کاربری برنامه‌نویسی اپلیکیشن در HPE OneView Rest استفاده می‌کند تا کلاسترینگ VMware vSphere را تنها در ۵ مرحله ساده انجام دهد و HPE OneView به عنوان مرکز اتوماسیون، انترپرایز شما را قدرتمند می‌کند.

استفاده از این نرم افزار باعث می‌شود Migration یا مهاجرت، ۵ برابر سریع‌تر؛ راه اندازی و پیکربندی سرورها ۹ برابر سریع‌تر؛ و تنظیم شبکه ۲۴ برابر سریع‌تر انجام گیرد که انقلابی بزرگ در زمینه نرم‌افزارهای مدیریتی بشمار می‌رود و به جرات می‌توان گفت شرکت‌های مشابه، از چنین نرم افزاری بی‌بهره‌اند.

همراه با سرورهای نسل ۱۰ اچ پی، نسخه جدید HPE OneView 3.1 نیز ارایه شده است که بر موضوع نرم‌افزارمحوری تاکید بیشتری دارد و اچ پی وعده انتشار نسخه HPE OneView 4.0 را برای دانلود و نصب، تا پایان سال ۲۰۱۷ داده بود و هم اکنون در بازار عرضه شده است. در نسخه HPE OneView 4.0 کنسول نرم‌افزار، بهینه‌تر شده و این نرم‌افزار که برای مدیریت زیرساخت همگرا استفاده می‌شود، در نسخه جدید، مواردی شامل بهینه‌سازی امنیت، اضافه کردن ICMهای سرور Synergy و تغییر در مدیریت فریمورها است. این نسخه در محصولات زیر قابل استفاده است:

  • HPE Synergy
  • HPE 3PAR
  • HPE ProLiant BL, DL and ML
  • HPE Apollo
  • HPE Superdome X servers

آخرین نسخه ورژن ۴ این نرم افزار یعنی HPE OneView 4.20.03 در آوریل ۲۰۲۰ روانه بازار شد. نسخه ۵ یعنی HPE OneView 5.0 در آگوست ۲۰۱۹ عرضه شد و تا این لحظه، هشتمین نسخه این نرم افزار یعنی HPE OneView 5.5 در نوامبر ۲۰۲۰ منتشر شده است.

خرید انواع سرور HP از شبکه کالا بزرگترین فروشگاه اینترنتی تجهیزات شبکه در ایران با بهترین قیمت و کیفیت همراه با گارانتی معتبر

omid

ما یک راه ساده تر برای برقراری ارتباط با کاربران خود پیدا کرده ایم: عضویت در کانال تلگرام

موارد زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که در کامنت خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع آموزشی مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: