ads
0
No products in the cart.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

معرفی نرم افزار CISCO ONE

دسته بندی :روتر سیسکو, سوییچ سیسکو, مقالات 4 خرداد 1401 omid 1401
معرفی نرم افزار CISCO ONE

نرم افزار CISCO ONE چیست؟

ما در دنیای زندگی می کنیم که فناوری اطلاعات هر روز در حال رشد است و هر روز فناوری های جدیدی پا به عرصه می گذارند تا کار را برای اداره شبکه ها با اندازه های مختلف آسان کنند. یکی از این فناوری ها SDN است. SDN یا Software-defined Networking یا شبکه مبتنی بر نرم افزار، به مدیریت شبکه های متوسط و بزرگ بصورت مرکزی و براساس نرم افزار گفته می شود.

در این شبکه ها تصمیم گیرنده اصلی سخت افزارها نبوده، بلکه نرم افزاها هستند که مشخص می کنند بسته های دیتا به کدامین سمت بروند. بوسیله این ابزار شما دیگر نیاز نیست برای تغییر در شبکه خود به پای تک تک سوئیچ ها و روترها بروید تا بتوانید تغییر مورد نیاز را در شبکه انجام دهید بخصوص زمانی که تعداد سوییچ های شما برای مثال 100 عدد در دیتا سنتر باشد. با استفاده از SDN شما کافیست برنامه جدید مورد نظر خود را برای شبکه درحال کار بنویسید و آن را تحویل OpenFlow بدهید. پس از آن OpenFlow به سراغ تک تک سوییچ ها می رود و تغییرات را روی آن ها انجام میدهد.

حالا اصلاً چرا راجب SDN صحبت کردیم، دلیلش اینکه در واقع نرم افزار CISCO ONE کامل تر شده SDN می باشد.

همانطور که می دانید کمپانی سیسکو همواره باید استانداردهای مورد تایید خودش رو برای محصولات ایجاد کنه و Cisco one در همین دسته قرار دارد و حتی می توان گفت بسیار کامل تر از SDN می باشد. نرم افزار CISCO ONE به عنوان یک راه مقرون به صرفه و انعطاف پذیر جهت دستیابی به نرم افزارهای مورد نیاز برای مراکز داده، مسیریابی، سوئیچینگ و همچنین نیازهای بی سیم می‌باشند.

این سری از سیستم عامل ها خدمات زیر را به مشتریان عرضه می نمایند:

  • اتصال شعبات یک شرکت و یا سازمان با محیط اطراف و سایر شعبات به صورت کابلی و یا بی سیم
  • ایجاد یک شبکه مرکز داده بسیار امن که با Cloudهای عمومی، خصوصی و ترکیبی کار می کند
  • ایجاد همکاری میان صدا و تصویر در سراسر شبکه

Cisco ONE Software، خرید، مدیریت و ارتقاء نرم افزار های زیرساختی را ساده تر می سازند.

هنگام خرید:

با خرید نرم افزار واحد و جامع Cisco ONE به دلیل دارا بودن بسیاری از قابلیت های نرم افزاری دیگر نیازی نیست که هزینه‌ی جداگانه برای خرید این نرم افزار ها پرداخت کنید.

هنگام استفاده:

به دلیل به روزرسانی‌ها و ارتقاء مداوم این سری از نرم افزار ها، شبکه‌ی شما نیز همزمان به روز می‌شود.

هنگام Refresh:

شما با خرید این سری از نرم افزارها می‌توانید کلیه سخت افزارهای سیسکو را ارتقاء دهید که این امر سبب کاهش هزینه‌های نرم‌افزاری شما خواهد شد زیرا این گونه از نرم افزارها وابسته به سخت افزار خاصی نبوده و قابلیت انتقال به نسل بعدی را نیز دارا می‌باشند.

ویژگی هایCisco ONE:

نرم افزار Cisco ONE ویژگی های زیر را ارائه می دهد:

  • این سری از نرم افزارها دارای قیمت‌های عالی و دارای قابلیت use-case scenarios می‌باشد.
  • شما با وجود این نرم افزار ها به کلیه به روز رسانی‌ها ، ارتقاء ها و فن آوری‌های جدید از طریق پشتیبانی سیسکو بهره مند خواهید شد.
  • قابلیت به روز حفاظت از امنیت
  • حفظ سرمایه از طریق قابلیت انتقال این نرم افزار به سخت افزارهای دیگر

چگونگی عملکرد Cisco ONE:

نرم افزار CISCO ONE برای سوئیچینگ، مسیریابی و دامنه شبکه مراکز داده در دسترس هستند. این نرم افزارها با ارائه قابلیت‌های پشرفته، به کلیه نیاز های پیچیده‌ مشتری پاسخ می‌دهند.

سیسکو ONE تنها با مجوزهای دائمی ارائه می شود. البته لازم به ذکر است در سال 2017 جایگزین هایی با نام های Cisco DNA برای شبکه‌های سازمانی و Cisco ACI برای مراکز داده بازنویسی شده است. همچنین با دارا بودن قابلیت های بسیار سبب ایجاد ارتباط میان تجهیزات کابلی و بی سیم بین شعب مختلف یک شرکت خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های این نرم افزار توانایی مسیریابی در شبکه می‌باشد. مراکز داده Cisco ONE سبب ارتباط میان مراکز داده فیزیکی و مجازی در سراسر شبکه شما خواهد شد.

مزایای نرم افزار Cisco One برای سازمان ها:

با استفاده از نرم افزار Cisco One ، سازمان شما مزایای زیر را به دست می آورد:

  • نرم افزار لازم برای راه اندازی راه حل های کلیدی کسب و کار با قیمت مناسب
  • قابلیت های جدید نسخه موجود از طریق ارتقا و به روز رسانی های جزئی برای کمک به اطمینان از اینکه نرم افزار شما به طور سازگار عمل می کند و همیشه به روز است
  • حفاظت از سرمایه گذاری با قابلیت انتقال مجوز نرم افزار در سراسر چرخه های refresh سخت افزاری
  • دسترسی سریع تر به ویژگی های جدید سیسکو و محصولات

ارتباط نرم افزار CISCO ONE با Cisco DNA و ACI :

با گسترش روز افزون تکنولوژی، ضرورت ایجاد مراکز داده جهت پیشرفت در کسب و کار دیجیتال اهمیت زیادی پیدا کرده است. که البته این مراکز داده نیازمند رویکرد جدیدی مبتنی بر به روز رسانی های پی در پی، اتوماسیون، امنیت داخلی، نظارت پیشگیرانه و عیب یابی می باشند. سیسکو این شبکه جدید را با استفاده از معماری شبکه های دیجیتال سیسکو (DNA) برای شبکه های سازمانی و زیرساخت های مرکز کاربردی (ACI) ارائه می دهد.

جایگزین های مشترک نرم افزار CISCO ONE یعنی آخرین نوآوری ها در DNA سیسکو و ACI در سال 2017 به وضوح برجسته تر شده و در دسترس قرار گرفتند. تغییر نام آنها جهت ایجاد مدیریت و کنترل مبتنی بر سیاست صورت گرفته است. با این وجود کلیه نرم افزار ها با نام های گوناگون به صورت به روز شده در دسترس قرار دارند.

به سوی Cisco DNA یا ACI بروید:

ما پلی برای کمک به حرکت مشتریان از SWSS به نوآوری های Cisco DNA و ACI هستیم. مشتریان نرم افزار CISCO ONE جدید یک نرم افزار اشتراک سیسکو DNA / ACI را که شامل پشتیبانی نرم افزاری (SWSS) برای مجوزهای دائمی و اشتراکی است، دریافت خواهند کرد. در حال حاضر مشتریان Cisco ONE نرم افزار Cisco DNA/ ACI سیسکو را در زمان تمدید SWSS که شامل پشتیبانی نرم افزاری (SWSS) برای مجوزهای دائمی و اشتراکی است، دریافت خواهند کرد.

نتیجه گیری:

ما در این مقاله سعی بر آن داشتیم تا توضیحات کاملی در رابطه با قابلیت CISCO ONE که توسط کمپانی سیسکو ارائه شده است بیان کنیم. زیرا شناخت این قابلیت ها برای کلیه کارشناسان آی تی امری ضروری است.

محصول پیشنهادی با پشتیبانی از این قابلیت: : لیست قیمت سوئیچ سیسکو سری C9300

omid

ما یک راه ساده تر برای برقراری ارتباط با کاربران خود پیدا کرده ایم: عضویت در کانال تلگرام

موارد زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که در کامنت خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع آموزشی مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: