ads
0
No products in the cart.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

پروتکل Gopher و خصوصیات آن

دسته بندی :مقالات 7 اردیبهشت 1399 REZA 2136
پروتکل - Gopher - Gopher - گوفر - protocol - shabakekala شبکه کالا - HTTP

با سلام خدمت شما دوستان عزیز و همراهان همیشگی شبکه کالا ، امروز میخواهیم درباره پروتکل‌ Gopher صحبت کنیم. این پروتکل برای در اختیار قرار گذاشتن اطلاعات با استفاده از سیستمی از منوها، صفحات یا اتصالات مبتنی بر Telnet است.

درباره پروتکل Gopher :

تحلیل شبکه کالا  : این پروتکل یکی از مدل های قدیمی پروتکل HTTP است و در این نوع رایانه کاربر می تواند با سرور ارتباط بر قرار کرده و اطلاعات یا داده را ارسال و دریافت کند.و یکی از قدیمی ترین خدمات اینترنت به شمار می رود.

این سیستم قبل از به وجود آمدن وب به عنوان یکی از سرویس دهنده های منابع داده یا اطلاعات به شما می رفت.در گوفر می توانیم اطلاعات  مورد نظر خود را جست و جو و آنها را ریکاوری کنیم. اما امروزه از آن استفاده زیاد نمی شود و برای کاربران هم مهم به نظرنمی رسد. با این حال برخی از سیستم های پروتکل Gopher دنیا هنوز سیستم خود را نگه داشته اند و برخی آن ها را توسعه داده اند.

به همین علت مثل برنامه ها و خدمات دیگر اینترنت دارای دو برنامه کاربردی سرویس گیرنده گوفر که بر روی رایانه شما اجرا می شود و دیگری سرویس دهنده گوفر که برروی رایانه سرویس دهنده Gopher نصب و اجرا می شود. برنامه های سرویس گیرنده و سرویس دهنده گوفر با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و دسترسی به اطلاعات را برای کاربر فراهم می کنند.

این سیستم برای به وجود اوردن یک ارتباط دو طرفه بر اساس مفهوم سرویس گیرنده و سرویس دهنده مانند خدمات دیگر در اینترنت نیاز به پروتکلی خواهد داشت که به آن پروتکل Gopher گویند. با استفاده از این پروتکل می توانید به ساختار و منو های Gopher از طریق برنامه سرویس گیرنده گوفرتان دسترسی داشته باشید. از سایتهای گوفر نیز با یکدیگر ارتباط داشته و شما می توانید از طریق سایتهای گوفر به یکدیگر دسترسی کامل داشته باشید.

ساختار گوفر از یک سیستم حاوی منو تشکیل شده است که به شما اجازه انتخاب و دسترسی به اطلاعات موجود در سیستم منوهای  گوفر را می دهد. گوفر را مثل لیست ها و فایلهای گوناگون در سیستم عامل های 95 و 98 می توانید تصور کنید که مجموعه و فایلهای موجود در آن به راحتی از پنجره ویندوز می بینید و هر فایل یا فهرستی را که می خواهیدانتخاب می کنید و به آن دسترسی دارید، می توانید به راحتی آنها را مرورکنید و با انتخاب منوها و پرونده ها آنچه را که می خواهید دسترسی داشته باشید.

Gopher به کاربر اجازه میدهد به منابعی مثل فایلها ومتن ها دسترسی داشته باشد . Gopher یک ژروتکل است که برای تحقیق و دو باره بدست آوردن اطلاعات از سایتهای رایانه ای در اینترنت مورد استفاده قرار میگیرد . گوفر یک راه مختلف از دسترسی به اطلاعات است که اختلاف کمی با وب سایتهایی که برای انتقال پروتکلها به کار میروند دارند . اکثر برنامه های تحصیلی و دانشگاها منابعی در Gopher را مثل دایکتوری های دانشگاهی ایجاد میکنند . اطلاعت گوفر معمولا استوار ثابت وقابل اعتماد میباشند ممکن است یک منو از گوفر با یک منوی گوفر دیگری خوانده شود .

سرویس گوفر از نظر زمانی سریعتر است و فقط شاخص های رفتاری را بهبود می دهد. تفاوت وب و مشاهده یک فضای گوفر در این است که شما در فرمها عکسهای گرافیکی و مثل ها را مشاهده میکنید در حالی که گوفرشما یک منو را نشان میدهد.

شبکه کالا

REZA

ما یک راه ساده تر برای برقراری ارتباط با کاربران خود پیدا کرده ایم: عضویت در کانال تلگرام

موارد زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که در کامنت خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع آموزشی مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: