ads
0
No products in the cart.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

تفاوت میان USB Type-A و USB Type-B

دسته بندی :مقالات 28 تیر 1401 omid 1805
تفاوت میان USB Type-A و USB Type-B

انواع پورت USB:

پورت ها و کانکتورهای USB در اشکال و اندازه های مختلفی تولید و عرضه شده اند. هر کدام از این USBها برای هدفی خاص، استفاده مؤثر و البته تشخیص آسانتر کاربر تولید شده اند.

ـ USB Type-A

USB Type-A که به عنوان استاندارد A شناخته شده است، اولین طراحی اصلی پورت USB بوده که دارای شکلی صاف و مستطیلی می باشد. این USBها بیشتر برای اتصال و کنترل سایر دستگاه های USB مانند ذخیره داده ها در دستگاه های ذخیره سازی خارجی و یا ماوس و صفحه کلید می باشد.

معمولاً با اتصالات پورت، قسمت male و female را خواهید داشت و در این حالت، ما کانکتور A-male و کانکتور A-Female را نیز داریم. کانکتور A-male قسمت انتهایی یک کابل/کانکتور USB معمولی است و کانکتور A-Female پورت USB می باشد که کابل/ کانکتور A-male در آن قرار می گیرد.

USB Type-A بیشتر برای دستگاه های میزبان (رایانه های رومیزی، لپ تاپ، کنسول بازی، پخش کننده های رسانه ای و غیره) مورد استفاده قرار می گیرد. یک کانکتور همیشه با پورت Type-A سازگار می باشد حتی اگر دستگاه و میزبان از نسخه های مختلف USB مانند USB 3.0 و USB 2.0 و بالعکس استفاده کند.

با این وجود ، میزبان های USB 2.0 ممکن است از پورت USB 3.0 استفاده کنند ، اما نمی توانند از ویژگی های USB 3.0  مانند سرعت انتقال سریعتر پشتیبانی کنند.

دستگاه هایی مانند ماوس، صفحه کلید، آداپتور شبکه و درایوهای (thumb (USB flash drive از کانکتورهای Type-A استفاده می کنند. همچنین کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که کانکتورها و اتصالات Type-Aدر اندازه های مختلف Mini Type-A ، Micro Type-A و Standard Type-A تولید و عرضه شده اند.

ـ USB Type-B

معمولاً در انتهای دیگر کابل USB Type-A معمولی دیده می شود و به دستگاه های جانبی مختلف (پرینتر، تلفن، هارد درایوهای خارجی و غیره) وصل می شوند. قسمت انتهای USB های Type-B مانند USBهای Type-A، B-male نامیده می شود در حالی که پورت های روی دستگاه جانبی که اتصال را به آن وصل می کنید، B-Female نام دارد.

از آنجا که بسیاری از دستگاه های جانبی در شکل و اندازه های متفاوتی هستند، این USBها دارای برچسب های مختلفی مانند Standard-B،Mini-B USB ،Micro-B USB ، Micro-USB 3.0 و Standard-B USB 3.0 می باشند.

تفاوت میان USB Type-A و USB Type-B


بیشتر بخوانید: اتصال پورت های SFP و RJ45 در سوئیچ ها


تفاوت میان USB Type-A و USB Type-B:

تفاوت میان USB Type-A و USB Type-B علاوه بر تنظیمات پین، در شکل و اندازه آن نیز می باشد. این شکل ها برای مطابقت با وسایل مختلف با اندازه های مختلف طراحی شده اند. به عنوان مثال اگر از یک تلفن هوشمند استفاده کنید، بیشتر تلفن های مورد استفاده این روزها قابلیت شارژ مجدد با استفاده از کانکتورهای کابل را دارند، اما برای کارآمد بودن باید از کانکتور کوچک Male برای سازگاری با استانداردهای تلفن استفاده کنند.

تفاوت اصلی USB Type-A و  USB Type-B در این است که Type-A معمولاً برای اتصال به عنوان میزبان به سایر دستگاه های USB طراحی شده است و USB Type-B معمولاً برای کنترل دستگاه های جانبی مورد استفاده قرار می گیرند.

برای مثال شما می توانید نحوه اتصال رایانه رومیزی با پرینتر خود را بررسی کنید. کانکتوری که به رایانه شما وصل می شود، Type-A خواهد بود که میزبان می باشد و سر دیگر که به پرینتر وصل می شود، نوع B است که پرینتر را کنترل می کند. همچنین این بدان معنی است که یک کابل / اتصال نیازی به اتصال به نوع خود (USB-Type-A در هر دو انتها) ندارد اما قابل تعویض می باشد (Type-A دریک طرف و Type-B در طرف دیگر).

تفاوت میان USB Type-A و USB Type-B

جدول مقایسه USB Type-A با USB Type-B:

Comparison
USB B USB A
Flat, rectangular, and square in shape Flat and rectangular in shape
Used for control devices Used for host devices
Different sizes (Standard, Mini, Micro, Standard 3.0, Micro 3.0) Different sizes (Standard, Mini, Micro)
شما می توانید کلیه تجهیزات شبکه مورد نیاز خود را از شبکه کالا برترین مرجع فروش و خدمات تجهیزات شبکه با گارانتی معتبر خریداری نمایید.

omid

ما یک راه ساده تر برای برقراری ارتباط با کاربران خود پیدا کرده ایم: عضویت در کانال تلگرام

موارد زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که در کامنت خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع آموزشی مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: