ads
0
No products in the cart.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

راهنمای خرید سوئیچ های POE

دسته بندی :مقالات 19 اردیبهشت 1401 omid 848
راهنمای خرید سوئیچ های POE

سوئیچ POE:

یکی از سوال هایی که ممکن است برای اکثر کارشناسان IT پیش آمده باشد این است که هنگام خرید به سراغ کدام یک از سوئیچ POE مدیریتی، سوئیج POE غیر مدیریتی و یا سوئیچ های Smart بروند. جهت پاسخ به این سوال به بررسی و شناخت کامل از شبکه خود نیاز خواهید داشت. هدف از این مقاله کمک به شما در انتخاب درست این تجهیزات می باشد.

البته توصیه می شود از بین سوئیچ های شبکه که بصورت مدیریتی، غیرمدیریتی و اسمارت هستند سوئیچ های مدیریتی را انتخاب و خریداری نمایید. زیرا این سوئیچ ها به دلیل دارا بودن خاصیت انعطاف پذیری کنترل شما را بر روی شبکه تحت اختیار خود بیشتر خواهند کرد.

حالا اگر دوست دارید در رابطه با سوئیچ PoE بیشتر بدانید به لینک مجاور مراجعه نمایید: سوئیچ POE و کاربرد آن

در زیر به ویژگی های هر کدام از این سوئیچ ها خواهیم پرداخت:

1ـ سوئیچ POE غیر مدیریتی :

از این سوئیچ ها بیشتر در شبکه های خانگی، دفاتر تجاری یا فروشگاه های کوچک استفاده می شوند. از مهمترین ویژگی های آنها سادگی و مقرون به صرفه بودن آن می باشد. این سوئیچ ها قابل تغییر و مدیریت نیستند، بنابراین نیازی به فعال یا غیرفعال کردن اینترفیس ها نیست.

به همین دلیل برای شرکت های کوچکی که دارای مسئول کم تجربه یا بدون مسئول مربوطه هستند، مناسب است. لازم به ذکر است این دستگاه ها هیچ ویژگی امنیتی را ارائه نمی دهند، اما برای استفاده خانگی و یا حتی شرکت هایی با تعداد کاربران کم تر از 5 نفر مناسب بوده و می تواند نیاز آنان را به طور کامل رفع نماید.

البته اگر یک کسب و کار حساس مانند یک شرکت حسابداری یا یک بانک را در اختیار دارید، توصیه می کنیم امنیت را در دستور کار خود قرار دهید.

2ـ سوئیچ های POE، Smart یا  Hybrid:

از این سوئیچ ها بیشتر در شرکت هایی که نیاز به VOIP دارند و یا شرکت های کوچک استفاده می شود. از مهمترین ویژگی های آنها، ارائه قابلیت های مدیریتی و ویژگی های امنیتی، نسبت به سوئیچ های مدیریتی است که هزینه کم تری را ارائه می دهند.

سوئیچ های Smart با سوئیچ های مدیریتی قابل مقایسه است و اکثر قابلیت ها را دارا می باشند اما نحوه دستری آن ها به این قابلیت ها از طریق اینترنت می باشد. البته لازم به ذکر است که این دستگاه ها نیز مانند سوئچ های غیر مدیریتی نیاز به افراد مجرب ندارد. رابط کاربری آنها ساده تر از چیزی است که سوئیچ های مدیریت شده، ارائه می دهند. آنها گزینه هایی مانند کیفیت خدمات (QOS) و VLAN را ارائه می دهند.

همان طور که در بالا نیز گفته شد این سوئیچ ها برای VoIP، VLAN های کوچک و مکان هایی مانند آزمایشگاه ها مناسب هستند.

سوئیچ های هوشمند به شما امکان پیکربندی پورت ها و راه اندازی شبکه های مجازی را می دهند ، اما آنها توانایی لازم برای نظارت ، عیب یابی یا دسترسی از راه دور را برای مدیریت مشکلات شبکه ندارند.

3ـ سوئیچ POE مدیریتی :

این سوئیچ ها برای شبکه های سازمانی بزرگ و مراکز داده مناسب می باشند. از قابلیت های این سوئیچ ارائه کامل قابلیت های مدیریتی و امنیتی می باشد. این دستگاه ها نسبت به سایر سوئیچ ها از قیمت بالاتری برخوردار می باشند اما با گذشت زمان به دلیل برخورداری از قابلیت های زیاد این هزینه جبران خواهد شد. از طرفی دیگر به دلیل انعطاف پذیری بالای آنها امکان توسعه اتاق سرور نیز فراهم می باشد.

از جمله قابلیت های آن می توان به:

ـ اولویت بندی ترافیک کاربر

ـ پارتیشن بندی یک شبکه

ـ اتصال به انواع مختلف شبکه

ـ نظارت بر ترافیک شبکه

برای استفاده بهینه از این سوئیچ ها، نیاز به دانش فنی زیادی می باشد. به همین دلیل برای نصب و راه اندازی آنها حتما از کارشناسان IT و افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

نکته : هر کدام ازسوئیچ هایی که در بالا  گفته شد، دارای مزیت هایی هستند که اگر در شرایط مناسب از آنها استفاده کنید می توانند بهترین خدمات را ارائه نمایند. اما اگر شبکه شما بزرگ بوده و یا حتی در آینده به فکر گسترش آن هستید حتماً از سوئیچ های مدیریتی نظیر سوئیچ های 2960، 3650،3750 ،3850 و غیره استفاده نمایید.

اکنون که ویژگی ها و قابلیت های 3 نوع سوئیچ را به طور کامل درک کرده اید ، وقت آن رسیده است که برای موقعیت بی نظیر خود به سمت یک استراتژی خرید مناسب حرکت کنید. برای مثال شاید اولین سوالی که مطرح شود، تعداد پورت مورد نیاز می باشد یا اینکه سازمان یا مشتری شما از نظر اندازه شبکه و زیرساخت، در 5 تا 10 سال آینده تا چه حد پیشرفت را خواستار است.

از جمله سوئیچ های سیسکو با قابلیت POE می توان به سوئیچ سیسکو WS-C3560-48PS-S، سوئیچ سیسکو WS-C2960X-48FPS-L، سوئیچ سیسکو WS-C3750X-24P-S و سوئیچ سیسکو WS-C3850-24P-S اشاره کرد.

حال به بررسی برخی از این موارد می پردازیم:

1ـ تعداد پورت های مورد نیاز:

راهنمای خرید سوئیچ های POE

سوئیچ های شبکه از 5 تا 54 پورت تولید می گردند. انتخاب تعداد پورت مورد نیاز به تعداد کاربران و دستگاه های موجود در شرکت شما بستگی دارد. هنگامی که شبکه شما بزرگتر باشد و یا حتی ممکن است در آینده بزرگتر شود به تعداد پورت بیشتری نیاز دارید.

البته لازم به ذکر است تنها چیزی که شبکه شما را بزرگتر می کند افزایش تعداد کاربران نیست زیرا صفحه نمایش ها ، علائم دیجیتال، نقاط دسترسی بی سیم، سیستم های گرمایشی و خنک کننده، روشنایی SMART، سیستم های امنیتی و حتی وسایلی مانند یخچال و فریزرها همه و همه امروزه در یک شبکه قرار می گیرند.

2ـ سرعت ارائه شده توسط سوئیچ POE :

راهنمای خرید سوئیچ های POEآیا اینترفیس 100/10 کافی خواهد بود؟

بیشتر رایانه ها و تجهیزات شبکه با رابط های گیگابیت ساخته شده و در واقع به عنوان یک استاندارد شناخته می شوند.

3ـ به چه نوع افزونگی (Redundancy) برای شبکه خود نیاز خواهیم داشت؟

راهنمای خرید سوئیچ های POEکدام سوئیچ برای ما مناسب تر است 16 و یا 2 تا 8 پورت؟

اگر تعداد سوئیچ برای شما اهمیتی ندارد می توانید از دو سوئیچ به جای یک سوئیچ استفاده نمایید.زیرا هنگامی که یک شبکه تنها به یک سوئیچ وابسته است، در زمانی که آن سوئیچ دچار اختلال شود، کل شبکه و دیتا سنتر مختل خواهد شد. اگر یکی از 2 سوئیچ خراب شود ، فقط نیمی از شبکه دچار اختلال خواهد شد.

4ـ سطح پشتیبانی فنی مورد نیاز:

راهنمای خرید سوئیچ های POE

آیا پیکربندی سوئیچ کار آسانی است و یا اینکه افرادی هستند که در صورت بروز هر گونه مشکل و ایراد ما را راهنمایی نماید؟

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید سوئیچ شبکه به عنوان مثال خرید سوئیچ سیسکو باید به آن توجه کرد، خرید از یک فروشگاه مطمئن که امکان ارائه خدمات پشتیبانی فنی را نیز داشته باشد. زیرا عموماً مشکلاتی که برای تجهیزات شبکه رخ می دهند می بایست در کمترین زمان ممکن رفع شوند.

تصمیم گیری نهایی جهت خرید سوئیچی با قابلیت POE:

یکی دیگر از دلایل انتخاب سوئیچ های مدیریتی، پیشرفت روز افزون دنیای تکنولوژی می باشد زیرا در این صورت است که می توان یک دیتا سنتر به روز را راه اندازی کرد. کارشناسان IT همواره در راستای به روزرسانی سیستم های کامپیوتری در تلاش هستند.

امکان کنترل از راه دور توسط این سوئیچ ها امکان پذیر است و این قابلیت در شرایط اضطراری از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. در اینجا چند نکته گفته خواهد شد که شما را در انتخاب قطعی نوع سوئیچ یاری خواهد کرد.

هنگامی که یک شرکت دارای تعداد زیادی مشتری و اطلاعات حیاتی می باشد، باید برای حفظ آن اطلاعات کمی بیشتر دقت نمایید که مستلزم صرف هزینه‌ی بیشتری نیز است. زیرا یک سوئیچ ارزان قیمت با قابلیت های اندک نمی تواند نیاز شما را برآورده سازد.

اکثر شرکت هایی که برای حفظ امنیت اطلاعات خود هزینه نکرده و آن را از دست داده اند، در کمترین زمان ممکن موقعیت های خود را از دست داده و حتی به تعطیلی کشیده شده اند.

سوئیچ های شبکه جزء اصلی ترین بخش های یک دیتا سنتر به شمار می روند. پس هنگام خرید آن به کلیه موارد بالا دقت داشته باشید زیرا ممکن است یک صرفه جویی کوچک در هزینه، منجر به نابودی کلی کسب و کار شما گردد. به همین دلیل توصیه ما به شما شناسایی نیازها، پیش بینی بخش هایی که ممکن است در آینده توسعه یابد و در آخر خرید از یک فروشگاه معتبر در زمینه فروش تجهیزات شبکه می باشد.

راهنمای خرید سوئیچ های مدیریتی و غیرمدیریتی

omid

ما یک راه ساده تر برای برقراری ارتباط با کاربران خود پیدا کرده ایم: عضویت در کانال تلگرام

موارد زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که در کامنت خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع آموزشی مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: