ads
0
No products in the cart.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

مقایسه نسل های مختلف سرور های HP

دسته بندی :مقالات 22 خرداد 1401 omid 1581
مقایسه نسل های مختلف سرورهای HP

به طور کلی سرور های HP به عنوان پرفروش ترین و پر طرفدارترین سرورها در سطح جهان تبدیل شده است که از دلایل آن می توان به مقیاس پذیری و قابلیت اطمینان بالای آن اشاره کرد.

کمپانی HP تولید سرورهای G8 را در سال 2012 آغاز کرد، دو سال بعد سرورهای G9 و در اواخر سال 2017 سرورهای G10 را به بازار عرضه کرد. در این پنچ سال سرورهای HP با پیشرفت های زیادی تولید و مورد استفاده قرار گرفتند.

هدف از این مقاله مقایسه سرورهای HPE ProLiant Gen 8 ، Gen 9 و Gen 10 می باشد تا ویژگی های اضافه شده و میزان قابلیت گسترش یافته آنان را با یکدیگر مقایسه نماییم.

انواع سرورهای HP

مقایسه نسل های مختلف سرورهای HP:

1ـ HPE ProLiant Gen10:

مقایسه نسل های مختلف سرور های HP

کمپانی HP ادعا می کند این سرور می تواند کلیه نیازهای یک شرکت و یا سازمان را برطرف سازد. در واقع این نسل به دلیل پردازنده اینتل دارای 71% افزایش عملکرد و 27% افزایش هسته نسبت به نسل قبلی خود یعنی G9 می باشد. علاوه بر آن از لحاظ امنیتی با استفاده از HPE Secure Compute Lifecycle از سرور محافظت می نماید،که شامل محافظت از سیستم عامل ، شناسایی بدافزارها و بازیابی سیستم عامل است. سیستم هوشمند جدید موجود در این سرور با ارزیابی کار و افزایش یا کاهش عملکرد سبب صرفه جویی در مصرف انرژی و عملکرد بهتر در پردازنده ها خواهد شد.

سایر موارد شامل :

ـ افزایش 66% پهنای باند حافظه برای افزایش عملکرد برنامه های فشرده

ـ 27 بار سریعتر عملیات بازرسی را انجام می دهد تا سریعتر عملیات کاری انجام شود.

ـ افزایش 14% هسته پردازنده

ـ افزایش 33% ظرفیت حافظه

این سرورها به صورت  hybrid cloud طراحی شده اند.

HPE ProLiant Gen9:

مقایسه نسل های مختلف سرور های HP

این سرور می تواند برای هر سازمان و یا شرکتی مناسب باشد. سرورهای Gen9 سه برابر قدرت محاسبه در هر وات را نسبت به نسل قبلی خود یعنی G8 ارائه می دهند. که این عامل می تواند سبب کاهش 62% مصرف انرژی گردد. این افزایش عملکرد به لطف نوآوری در ذخیره سازی ، حافظه و شبکه است.

سایر موارد شامل :

ـ افزایش سه برابری محاسبات نسبت به سرورهای G8

ـ با افزایش 66 مرتبه سرعت خدمات، سبب صرفه جویی در وقت و کاهش خطا خواهد شد.

ـ ارتقاء حافظه از DDR3 به DDR4  که سرعت آن به حداکثر 2.133 مگاهرتز در ثانیه می رسد.

سرورهای HPE ProLiant Gen9 نیز برای قابلیت توسعه ساخته شده اند. دارای ویژگی های بیشتری نسبت به سرورهای G8 و G10 می باشند. آنها دارای 26 انتخاب CPU هستند، 50% L3 cache بیشتر از Gen8 و تا 18 هسته اضافی هستند.

این سرورها دارای دسترسی آسان برای نصب پردازنده می باشد. کنترلرهای RAID در سطح سازمانی ، میزان دسترسی ، عملکرد و ظرفیت ذخیره داده را بهبود می بخشند. Gen9 همچنین دارای SmartDrives ، SmartMemory (همچنین ویژگی Gen8) و آداپتورهای شبکه انعطاف پذیر برای پیکربندی آسان و افزایش کارایی می باشند.

خرید سرور HP Proliant G9 یا خرید سرور HP Proliant G8

HPE ProLiant Gen8 :

مقایسه نسل های مختلف سرور های HP

HPE ProLiant Gen8 پیشرفت های جدید بسیاری را در مقایسه با نسل های قبلی دارد. در این نسل با ایجاد قابلیت Hot Swap سبب افزایش کارایی سرور می شود. این سرور دارای سرویس ها و سنسورهای کشف حرارت به جهت کاهش مصرف انرژی می باشد. همچنین سرورهای G8 با پشتیبانی از حافظه DDR3-1600، حافظه را به 1600 مگاهرتز می رساند. این ویژگی جدید حافظه را 20 درصد نسبت به نسل های قبلی افزایش می دهد. همچنین دارای  IO Accelerators هستند که سبب افزایش عملکرد برنامه خواهد شد. شتاب دهنده های IO از اسلات های داخلی موجود برای ادغام سرورهای zero-footprint استفاده می کنند.

قابلیت گسترش سرورهای HP :

قابلیت گسترش سرورها به معنی گسترش قابلیت های سرور با افزایش هارد دیسک ها، افزایش حافظه و یا بهبود سایر قطعات می باشد. این قابلیت در کلیه سرورهای G8، G9 و G10 موجود است. در واقع سرورهای G8 به 2 پردازشگر و 24 هسته قابل ارتقاء می باشند. سرورهای G10 همه کاره ، مقیاس پذیر ، قابل توسعه و انعطاف پذیر بوده و می تواند به بیش از 36 هسته ارتقاء یابد. از طرفی حداکثر ذخیره داخلی آن 459TB است.

با این حال سرورهای HPE ProLiant Gen9 به منظور افزایش عملکرد و قابلیت گسترش ارتقاء یافته اند. در این سرور می توان تعداد هسته را به 36 عدد رساند. و دارای برخی ماژول ها با قابلیت های متنوع می باشند.

انتخاب مناسب بر اساس نیاز:

همان طور که در مطالب بالا گفته شد این سه نسل با قابلیت های بسیار متنوع به بازار عرضه شده اند، اما این بدان معنا نیست که نسل های قدیمی تر منسوخ شده و دیگر کاربردی ندارند. وقتی نوبت به انتخاب سرور مناسب می رسد گزینه های زیادی پیش روی شما قرار می گیرد، البته مهمترین عاملی که باید در نظر گرفته شود میزان بودجه قرار داده شده برای خرید سرور است.

برای مثال اگر قبلاً سرورهای Gen8 را راه اندازی کرده و به دنبال تکمیل ذخیره یا پردازش بیشتر هستید، اضافه کردن یک سرور دیگر Gen8 از به روز رسانی سرور پیشین ارزان تر خواهد بود. یا شاید شما به دنبال سروری می باشید که دارای قابلیت تنظیم، قابلیت ارتقاء و همچنین مقرون به صرفه باشد. سرورهای G9 می توانند بسیار مناسب باشند.

omid

ما یک راه ساده تر برای برقراری ارتباط با کاربران خود پیدا کرده ایم: عضویت در کانال تلگرام

موارد زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که در کامنت خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع آموزشی مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: